آفتاب
قوامی:

عوامل پشت پرده بورسیه‌های غیرقانونی مشخص شوند

عوامل پشت پرده بورسیه‌های غیرقانونی مشخص شوند

یک عضو بنیاد باران با تقدیر از رئیس جمهور برای ورود به مسأله بورسیه‌های غیرقانونی، اظهار کرد: باید مراقب بود تا این پرونده به سرنوشت سایر پرونده‌های مربوط به سوءاستفاده از بیت‌المال گرفتار نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر قوامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که اقدام دولت و وزارت علوم برای افشای بورسیه‌های غیرقانونی و بیان بی‌عدالتی‌ها و تبعیض‌های گذشته بسیار بجا و مناسب بود، اظهار کرد: باید ببینیم در عمل مسئولان تا چه حدی مقابل تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها ایستادگی می‌کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: در بورسیه‌های غیرقانونی شاهد بودیم که افراد لایق نتوانستند بورسیه دریافت کنند و در مقابل عده‌ای که شایستگی نداشتند از این فرصت بهره بردند. اکنون چه اشکالی دارد که اسامی آنهایی که تخلفشان ثابت شده به همراه وابستگی آنها به افراد یا نهادهای متنفذ اعلام شود؟

این نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به این‌که باید عوامل اصلی که از بیت‌المال سوء استفاده کردند شناسایی شوند، گفت: من فکر می‌کنم که این پرونده به سرنوشت سایر پرونده‌های سوءاستفاده از بیت‌المال دچار شود و در این پرونده یا ابهام باقی بماند یا با عوامل اصلی این پرونده‌ها برخورد نشود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: به طور مثال باید ببینیم آیا بابک زنجانی به تنهایی از بیت‌المال سوءاستفاده کرد یا عده‌ای پشت پرده بودند که هیچ‌گاه اسامی آنها مشخص نشد. به نظر من ارداه‌ای برای شناسایی و برخورد با عوامل پشت پرده و متنفذین وجود ندارد.

قوامی در ادامه گفت: باید برای برخورد با عوامل اصلی در پرونده بورسیه غیرقانونی ملاحظات کنار گذاشته شده و قاضی آزاد باشد تا با افراد متنفذ برخورد کند. در این شرایط رضایت جامعه از حکومت بیشتر می‌شود و جامعه درک می‌کند اراده‌ای برای برخورد با بی‌عدالتی و تبعیض وجود دارد.

وی در پایان افزود: اگر با عوامل پشت پرده نیز برخورد شود مردم احساس می‌کنند کشور و بیت‌المال صاحب دارد و در کشور اراده‌ای برای برخورد با متنفذین وجود دارد.

انتهای پیام

کد N556458

وبگردی