آفتاب

حسینی: جایگزینی یک واحد پول به جای دلار، دلار آمریکا را از انحصار خارج می‌کند

حسینی: جایگزینی یک واحد پول به جای دلار، دلار آمریکا را از انحصار خارج می‌کند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که جایگزین کردن یک واحد پولی جدید به جای دلار، دلار آمریکا را از انحصار خارج می‌کند و به نفع کشورهایی است که تاکنون تحت فشار آمریکایی‌ها بوده‌اند.

باقر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: بعد از تحولات اوکراین و تحریم روسیه از سوی غربی‌ها عزم جدی برای جایگزین کردن واحد پولی دیگری به جای دلار در مبادلات تجاری کشورها به وجود آمد. اکنون هم شرایط برای این کار فراهم است و انگیزه لازم نیز وجود دارد.

وی افزود: روسیه، چین، ایران و بسیاری از کشورهایی که به نوعی از این مبادلات تجاری و فشارهای آمریکایی‌ها متضرر شدند از این کار استقبال می‌کنند. و در صورت تحقق آن کمک بسیاری برای کشورهایی خواهد بود که به واسطه تحریم‌ها تحت فشار قرار گرفته‌اند.

حسینی با بیان اینکه جایگزین کردن یک واحد پولی جدید به جای دلار آمریکا را در انزوا قرار می‌دهد خاطرنشان کرد: اینکه دلار واحد پولی ثابت برای مبادلات کشورها به ابزاری در دست آمریکا برای مقابله با مخالفانش تبدیل شده در حالی‌که اگر کشورها به سمت استفاده از واحد پولی دیگری بروند ارزش دلار پایین می‌آید و باعث می‌شود آمریکایی‌ها توان مانور از بعد اقتصادی نداشته باشند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: آنچه در جایگزینی یک واحد پولی به جای دلار مدنظر است منافع ملی و رسیدن به شرایطی است که به این راحتی متضرر نشویم.

وی خاطرنشان کرد: تحریم‌هایی که علیه کشورمان اعمال شده و فشارهایی که به کشور وارد شده مشکلاتی را برای ما فراهم کرده، بنابراین نه تنها ایران بلکه خیلی از کشورهای دیگر منطقه می‌توانند از این فرصت استفاده کنند زیرا وقتی دلار از حالت انحصار خارج شود قطعا شرایط به نفع کشورهایی است که تاکنون تحت فشار آمریکایی‌ها بوده‌اند.

انتهای پیام

کد N556411

وبگردی