آفتاب

دیلما روسوف بار دیگر رئیس جمهور برزیل شد

دیلما روسوف بار دیگر رئیس جمهور برزیل شد

دیلما روسوف بار دیگر به عنوان رئیس جمهور برزیل انتخاب شد .

شمارش آراء دومین دور انتخابات ریاست جمهوری برزیل حاکیست : " روسف " با کسب بیش از ۵۲ درصد آراء و با کنار زدن رقیب خود " آیسیو نوس " توانست برای دومین دوره متوالی ریاست جمهوری کشورش را به دست بگیرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در دومین دور انتخابات ریاست جمهوری برزیل " آیسیو نوس " نامزد انتخاباتی حزب سوسیال دموکراسی برزیل ، حدود 49 درصد آراء را بدست آورد .طرفداران روسوف پیروزی وی را جشن گرفتند.

انتخابات  دیروز در واقع رفراندومی برای 12 سال حکومت حزب کارگران برزیل بود  که هشت سال آن در دوران "لولا داسیلوا" بود و چهار سال آن در دوران دیلما روسف که در اوج رکود و کاهش رشد اقتصادی هدایت کشورش را به دست گرفت. حزب حاکم برزیل در سال های گذشته توانست با ارائه برنامه های اجتماعی مهم میلیون ها نفر را از فقر خارج کند . برزیل هفتمین اقتصاد بزرگ جهان است .
در این حال دیلما روسف پس از اعلام پیروزی در جمع هوادارانش صلح، اتحاد و گفتگو را در کشورش خواستار شد . وی تاکید کرد برای تغییر وضعیت کنونی کشورش، از مخالفان خود کمک می گیرد.  روسف همچنین بر ضرورت ارتقا اصلاحات سیاسی درکشور  تاکید کرد.
به علاوه ، رئیس جمهوری برزیل از تلاش های لولا داسیلوا رییس جمهوری سابق برزیل قدردانی کرد و وی را فعال سیاسی شماره یک آرمان های مردم برزیل توصیف کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از برازیلیا وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که بر این  باور نیست ، انتخابات ریاست جمهوری برزیل را به دو دسته تقسیم کرده باشد  این انتخابات را  حتی موجب یکی شدن عقاید مردم کشور توصیف کرد.
کد N556283

وبگردی