آفتاب

پلیس کانادا: عامل حمله به پارلمان انگیزه عقیدتی و سیاسی داشت

پلیس کانادا: عامل حمله به پارلمان انگیزه عقیدتی و سیاسی داشت

پلیس کانادا اعلام کرد، بررسی و تحلیل یک ویدئوی تهیه شده توسط مرد مسلحی که هفته گذشته یک سرباز این کشور را کشت و به ساختمان پارلمان در اوتاوا حمله کرد، نشان می‌دهد که فرد مهاجم انگیزه‌های عقیدتی و سیاسی داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، باب پالسون، کمیسر پلیس سواره کانادا گفت که فرد مهاجم به نام «مایکل زهاف بیبو» این ویدئو را پیش از حمله چهارشنبه گذشته آماده کرده بود.

پلیس هنوز مشغول تحلیل این ویدئوست و آن را در اختیار عموم قرار نداده است.

زهاف بیبو سربازی را در بنای یادبود جنگ در شهر اوتاوا به قتل رساند و بعد به داخل ساختمان پارلمان هجوم برد؛ جایی که به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

به گزارش بی.بی.سی، پالسون در بیانیه‌ای گفت: پلیس کانادا شواهد قانع کننده ای دارد از این که حمله مایکل زهاف بیبو با انگیزه های عقیدتی و سیاسی انجام شد.

او گفت: کاردی که زهاف بیبو حمل می کرد از خانه عمه‌اش در مون ترمبلانت در ایالت کبک برداشته شده بود و پلیس همچنان درباره تحقیق درباره این موضوع است که او سلاح را چگونه به دست آورده بود. این سلاح کهنه و غیرمعمول توصیف شد.

پالسون ادامه داد که مهاجم با پس انداز پول از طریق کارش در میادین نفتی ایالت آلبرتا به "مقدار قابل توجهی پول" دسترسی داشت.

او همچنین گفت که تماس های مهاجم با افراد متعدد پیش از حمله موضوع تحقیقات است.

انتهای پیام

کد N556237

وبگردی