آفتاب
حداد عادل:

ترکیب و روش کمیسیون بررسی بورسیه‌ها را قبول نداریم

ترکیب و روش کمیسیون بررسی بورسیه‌ها را قبول نداریم

قوه مجریه مستقل از مجلس است و در حوزه اختیارات خودشان این موضوع را پیگیری کرده‌اند و در نتیجه اعلام نظر نموده‌اند. اما مجلس نیز جداگانه می‌تواند در این موضوع وارد شده و آن را مورد بررسی قرار دهد.

غلامعلی حداد عادل در حاشیه مراسم اولین سالگرد درگذشت حبیب‌الله عسگراولادی گفت: برنامه و روش بررسی بورسیه‌ها در وزارت علوم مورد تایید مجلس نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص بررسی بورسیه‌های اعطایی اعلام کرد: در کمیسیونی که در وزارت علوم تشکیل شد، دو نفر از اعضای مجلس حضور داشتند ولی آن دو نفر به دعوت وزارت علوم در آنجا حضور یافتند درحالیکه که ترکیب و روش آن کمیسیون مورد تایید مجلس نبوده و نیست.

حدادعادل تصریح کرد: قوه مجریه مستقل از مجلس است و در حوزه اختیارات خودشان این موضوع را پیگیری کرده‌اند و در نتیجه اعلام نظر نموده‌اند. اما مجلس نیز جداگانه می‌تواند در این موضوع وارد شده و آن را مورد بررسی قرار دهد.

وی در پاسخ به این که آیا کسانی که در کمیته بررسی بورسیه‌ها در مجلس حضور دارند همان استیضاح‌کنندگان وزیر علوم بودند، گفت: این موضوع قبل از تایید رای اعتماد وزیر جدید به نظر اشتباه است و کلا ربطی به موضوع استیضاح وزیر ندارد.

حدادعادل در خصوص انتخاب وزیر علوم جدید گفت: نمی‌توان وزیر علوم آینده را پیش‌تر انتخاب کرد یا در مورد وی اظهار نظر نمود.

 

کد N556082

وبگردی