آفتاب
معاون اداری مالی وزیر علوم تاکید کرد

لزوم اجرای حسابداری تعهدی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی

لزوم اجرای حسابداری تعهدی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی

دکتر محمد حسین امید معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم بر لزوم اجرای حسابداری تعهدی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور تأکید و ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری اجرایی شود.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر امید در نخستین همایش پیاده سازی نظام حسابداری بخش عمومی (تعهدی) که با همکاری وزارت امور اقتصاد و دارایی در محل دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد اظهار داشت: در راستای اجرای حسابداری تعهدی با تشکیل کمیته ها، کارگروه های مختلف و جلسات متعدد که در دانشگاه ها برگزار شد، مقدمات این امر فراهم شده است تا به صورت علمی و دقیق اجرایی شود.

وی با بیان اینکه گزینه دیگری جز اجرای حسابداری تعهدی نیست تصریح کرد: این امر هم نیاز و هم الزام قانونی است و باید به بهترین وجه ممکن اجرایی شود و دوستان در دانشگاه ها بدانند که تغییر نظام مالی نیازمند دقت، حوصله، صبر و صرفه هزینه است.

دکتر امید در ادامه سخنان خود خواستار جلوگیری از هر گونه اقدام به صورت منفرد و بدون هماهنگی با تیم کارشناسی و کارگروه پیاده سازی این نظام شد و خاطر نشان کرد: باید تمامی فعالیت ها با هماهنگی انجام شود و در این راستا با مجموعه وزارت امور اقتصاد و دارایی که متولی اصلی مسائل مالی کشور است نیز باید هماهنگ باشیم و اگر این امر به درستی انجام شود الگویی برای سایر دستگاه ها خواهد بود.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم با اشاره به اینکه از آموزش عالی کشور این انتظار وجود دارد که این تحول را به نحو احسن انجام دهد افزود: تعداد بسیاری از مدیران مالی را اساتید دانشگاهی تشکیل می دهند که باید از این ظرفیت و توان علمی آنان استفاده کنیم.

وی گفت: آمادگی تغییرات و تحولاتی که در نظام تحصیل در رشته حسابداری و مدیریت مالی باید اتفاق بیفتد در مجموعه آموزش عالی وجود دارد.

دکتر امید تصریح کرد:اجرای این نظام جدید در آموزش عالی اگر چه با تأخیر انجام شده ولی در سالی که به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده اجرا می شود و این تحول در نظام مدیریتی به ما کمک می کند از منابع مان به درستی بهره ببریم.

وی در ادامه گفت: انتظار من از شما مدیران مالی این است که باید مدیر مالی باشید نه حسابدار چرا که مدیر مالی باید به رئیس و معاون مالی دانشگاهی مشاوره دهد و با دادن اطلاعات درست در تصمیم گیری به مدیران کمک کند تا از منابع به خوبی استفاده شود.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با بیان اینکه در آموزش عالی کشور نمی توانیم وابستگی مطلق به دولت را ادامه دهیم افزود: بنده بر این باورم که راه دانشگاه ها این است که به تدریج اتکا و وابستگی خود به دولت را کم کنند.

وی در خاتمه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه گفتمان اول کشور علم و فناوری است و دانش و علم باید تبدیل به علم و ثروت شود و اقتصاد بر پایه دانش باشد محقق نشده است گفت: امیدواریم در برنامه ششم توسعه این تأکیدات تحقق یابد.

گفتنی است این همایش با حضور دکتر سید رحمت الله اکرمی معاون نظارت مالی و خزانه داری کل کشور وزارت امور اقتصادی و دارایی، دکتر رضوی مشاور وزیر و رئیس مرکز نوسازی وزارت امور اقتصادی و دارایی، دکتر گلدان ساز معاون اداری و مالی دانشگاه تهران، دکتر هادی سحابی ذیحساب و مدیر کل امور مالی وزارت علوم و مسئولان مالی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در سالن الغدیر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد.

انتهای پیام

کد N556000

وبگردی