آفتاب

برگزاری مراسم سوگواری امام حسین(ع) در بیوت مراجع تقلید

برگزاری مراسم سوگواری امام حسین(ع) در بیوت مراجع تقلید

مجلس سوگواری سرور آزادگان در دهه اول ماه محرم در بیوت مراجع تقلید در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

مجلس سوگواری سرور آزادگان در دهه اول ماه محرم در بیوت مراجع تقلید در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، با حلول ماه حزن و اندوه اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) مجلس عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین(ع) با حضور مفسر قرآن کریم آیت‌الله جوادی‌آملی از شب اول ماه محرم الحرام به مدت 10 شب بعد از اقامه فریضه عشاء در محل نمازخانه بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی برگزار می‌شود.

عزاداری در دفتر آیت‌الله‌ شبیری

دفتر آیت‌الله شبیری زنجانی نیز با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین و شهدای گرانقدر کربلا علیهم السلام برنامه‌های سوگواری محرم این دفتر را اعلام کرد.

بر اساس این اطلاعیه دفتر آیت‌الله شبیری‌زنجانی از ششم تا دوازدهم محرم، همه روزه از ساعت 10 تا 12 صبح میزبان عزاداران حسینی است و سخنرانان و مداحان با بیان معارف اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و ذکر مصائب به سوگواری و عزاداری خواهند پرداخت.

مجالس عزای دفتر آیت‌الله شبیری‌زنجانی، هر ساله با حضور این مرجع تقلید برگزار می‌شود و بسیاری از آیات، اساتید و فضلای حوزه علمیه قم و محبین اهل بیت علیهم السلام در آن شرکت می‌کنند.

برپایی عزاداری در بیت آیت‌الله‌ مکارم‌شیرازی

همچنین مراسم عزاداری از سوی دفتر آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی نیز از روز اول تا دوازدهم محرم برقرار است.

سخنرانان 5 روز اول این مراسم که از ساعت 10 صبح آغاز می‌شود. 5 روز نخست حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد، 5 روز دوم حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی و روز 11 و 12 حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی اراکی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

این مراسم در مدرسه الإمام امیرالمؤمنین علیه السلام دفتر آیت‌الله‌ مکارم شیرازی برگزار می‌شود.

عزاداری در بیت آیت‌الله نوری همدانی

همچنین مراسم عزای امام حسین(ع) همه روزه از ساعت 10 صبح تا روز دوازدهم محرم در بیت آیت‌الله نوری‌همدانی از مرجع تقلید واقع در خیابان صفائیه، کوچه بیگدلی دایر است.

مراسم عزاداری در بیوت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی، علوی‌گرگانی، وحیدخراسانی و دیگر مراجع تقلید نیز برپا خواهد شد.

انتهای پیام

کد N555968

وبگردی