آفتاب

آلبرایت: ایرانی‌ها حاضر نیستند از خط قرمزهای خود پا فراتر بگذارند

آلبرایت: ایرانی‌ها حاضر نیستند از خط قرمزهای خود پا فراتر بگذارند

اندیشکده علوم و امنیت بین‌المللی در یادداشتی کوتاه به قلم دیوید آلبرایت، بازرس پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی احتمال رسیدن به توافق هسته‌ای ایران و غرب را بررسی کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این یادداشت آمده است: با وجود بحران هایی که اخیرا‌ً در خاورمیانه پدید آمده است باراک اوباما ، رئیس جمهور آمریکا در افق آسمان ابری سیاست خارجی دولت آمریکا تنها به رسیدن توافق هسته‌ای با ایران می نگرد، اگرچه به نظر می‌رسد احتمال آنکه دو طرف تا 24 نوامبر به توافق جامعی دست نیابند رو به افزایش است و شروطی که دو طرف برای یکدیگر قائل شده اند به بالاترین سطح خود رسیده است؛ یک توافق بد، توافقی است که در آن کمترین توجهی به توانایی های هسته‌ای ایران نشود و به ایران اجازه داده شود تا توانایی ها و سلاح های هسته‌ای خود را بهبود بخشد و در نتیجه به قدرت هسته‌ای در خاورمیانه تبدیل شود.

در ادامه این یادداشت آمده است: آمریکا و قدرت‌های دیگر باید همواره آماده باشند تا در صورت مخالفت ایران با خواسته های سازمان ملل متحد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ، تحریم های جدیدی را علیه ایران صادر کنند.

در پایان این یادداشت ادعا شده است: به نظر نمی رسد ایرانی ها از خط قرمزهای خود پا فراتر بگذارند و بر این اساس رسیدن به یک توافق هسته‌ای با ایران محال به نظر می رسد.

انتهای پیام

کد N555951

وبگردی