آفتاب
یزدانیان دادستان عمومی و انقلاب شیراز شد

رییسی: آمار کنونی جرایم، زینبده نظام نیست

رییسی: آمار کنونی جرایم، زینبده نظام نیست

دادستان کل کشور گفت: آمار فعلی جرایم در کشور، به هیچ‌عنوان زینبده نظام مبتنی بر آموزش‌های الهی و قرآنی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی ظهر یکشنبه در آیین معارفه دادستان شیراز، یکی از بهترین راهکارهای کاهش جرائم را، تلاش در جهت پیشگیری از بروز جرم عنوان کرد و همه را در این زمینه مسئول دانست.

وی با اشاره به اینکه با انجام اقدامات فرهنگی هدفمند و مستمر می‌توان انگیزه‌های وقوع جرائم را نیز از بین برد، کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی را، نمادی از موفقیت در پیشگیری از بروز جرائم دانست و گفت: ‌تا چه‌زمانی درصدد افزایش تعداد قضات، نیروی انسانی و ساختمان‌های اداری قضایی باشیم؟ راهکار کاهش پرونده‌ها، پیشگیری از بروز و وقوع جرائم است.

دادستان کل کشور گفت: بسیاری از پرونده‌های ورودی دادگاه‌ها در زمان مناسب رسیدگی می‌شود، اما شاهد اطاله دادرسی در رسیدگی به برخی از پرونده‌ها نیز هستیم که با پرداختن به موقع به آنها، می‌توان شاهد ارتقا هرچه بیشتر امنیت بود.

رییسی با بیان اینکه آمار و ارقام گزارش شده از پرونده‌ها و وضعیت استان فارس نشان‌دهنده امنیت مطلوب در این استان است، گفت: فارس بیشترین مراکز قضایی کشور را به خود اختصاص داده است.

این مقام قضایی با بیان اینکه افراد زیادی در طول تاریخ دچار چرخش از حق شده‌اند، گفت: بیش از 70 درصد پرونده‌های حقوقی در دادگاه‌ها محصول دروغ و برعکس جلوه دادن حق و باطل است.

به گفته وی داشتن گرایش به حق و ایستادگی در مسیر احقاق حق، وظیفه همه مسئولان و فعالان در تمام حوزه‌ها خصوصا قضات و مسئولان حوزه‌های قضایی است و افزود: یکی از وظایف دادستان احیاء یا دفاع از حقوق عامه محسوب می‌شود.

رییسی ضمن معرفی طهماسب یزدانیان، به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب شیراز، گفت: ایشان از قضات شناخته شده دستگاه قضا است.

انتهای پیام

کد N555946

وبگردی