آفتاب

پیشمرگه‌‌های کرد مناطق نفتی غرب موصل را از کنترل داعش خارج کردند

پیشمرگه‌‌های کرد مناطق نفتی غرب موصل را از کنترل داعش خارج کردند

ایرنا نوشت:

یک منبع نیروهای پیشمرگ اعلام کرد که نیروهای کرد (پیشمرگ) با اجرای عملیات بازرسی 24 ساعته توانستند تروریست های داعش را از شهرک زمار و10 روستای اطراف بیرون رانده و کنترل این مناطق را به دست بگیرند.

به گزارش شبکه خبری' اسکای نیوز'، نیروهای پیشمرگ کرد همچنین توانستند کنترل میدان های نفتی عین زاله در غرب موصل را که میدان های نفتی استراتژیکی است و روزانه 20 هزار بشکه نفت خام تولید می کند به کنترل خود درآورند.

منابع امنیتی فاش کردند که نیروهای پیشمرگ کرد موفق شدند تروریست های داعش را از چندین منطقه شهر تلعفر در استان نینوا بیرون رانده، بار دیگر کنترل منطقه زمار در شمال غربی موصل را به دست گیرند.

منابع نظامی قبلا اعلام کرده بودند که نیروهای کرد پس از درگیری شدید با تروریست های داعش، همزمان با بمباران هوایی مواضع داعش، کنترل شهرک زمار در شمال و روستاهای اطراف آن را به دست گرفتند.

منابع مذکور معتقدند که بمباران شدید مواضع داعش و آتش توپخانه، نیروهای پیشمرگ را در بیرون راندن تروریست های این منطقه کمک کرد.

داعش از سال 2012 با دولت سوریه وارد جنگ شد. این گروه در ماه ژوئن (خرداد - تیر) حملات خود را به شمال و غرب عراق بسط داد و برای تروریست های تحت کنترل خود اعلام خلافت کرد.

داعش که دست پرورده غرب و همپیمانان منطقه ای آمریکاست، در سال های اخیر جنایات هولناکی را در سوریه و عراق مرتکب شده است.

4949

کد N555822

وبگردی