آفتاب

ابراز نگرانی دوباره وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نسبت به توافق هسته‌ای

ابراز نگرانی دوباره وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نسبت به توافق هسته‌ای

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضمن ابراز نگرانی درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5‌ مدعی شد ایران هنوز به دنبال داشتن یک بمب هسته‌ای است .

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درگفت‌و‌گو در با روزنامه واشنگتن پست در باره مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 و احتمال حصول توافق میان این کشورها تا ضرب الاجل 24 نوامبر گفت: ما درباره این توافق احتمالی نگران هستیم چون چارچوب این توافق درباره تعداد سانتریفیوژهایی است که ایران خواهد داشت.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهارات مداخله جویانه اش علیه ایران اظهار کرد: چرا ایرانی ها باید ظرفیت غنی سازی اورانیوم داشته باشند؟ اگر آنها برای اهداف صلح‌آمیز به آن نیازمندند می توانند اورانیوم غنی شده را از روسیه یا آمریکا خریداری کنند. پس زمانی که روی ظرفیت غنی سازی شان پافشاری می‌کنند بدین معنی است که هنوز خواهان دستیابی به بمب هسته‌ای هستند.

یعالون در ادامه این گفت‌و‌گو با تکیه بر ادعاهای پیشین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه عدم حصول توافق بهتر از یک توافق بد است، گفت:‌ با یک توافق بد ما به ایران اجازه می دهیم که در طول یک سال و یک سال و نیم به بمب دست پیدا کند.

وی همچنین به ظرفیت موشک بالستیک ایران اشاره و ابراز نگرانی کرد که این کشور نباید از این موشک ها که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارند برخوردار باشد. به همین دلیل است که نخست‌وزیر تاکید می‌کند عدم حصول توافق بهتر از یک توافق بد است.

یعالون افزود: به طور قطع در توافق نهایی آنها از هر گونه فشاری رهایی خواهند یافت و در پایان ما باید قادر باشیم تا از خودمان دفاع کنیم.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین در پاسخ به سوالاتی درباره وجود اختلافات میان آمریکا و مقامات صهیونیستی تاکید کرد : آمریکا و اسرائیل علیرغم وجود اختلافات متعدد هم‌پیمانان استراتژیک یکدیگر هستند.

یعالون هفته گذشته در دیدار با چاک هاگل همتای آمریکایی اش نیز گفته بود اسرائیل درباره توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی نگران است.

به گزارش ایسنا رژیم صهیونیستی در حالی نسبت به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 و حصول توافقی که مورد تائیدش نیست ابراز نگرانی می‌کند که تنها دارنده سلاح هسته‌ای در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود .

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش از این بارها گفته است عدم حصول توافق هسته‌ای بهتر از یک توافق بد است چون توافق بد به ایران اجازه می‌دهد تا زیربنای هسته‌ای اش را حفظ کند.

انتهای پیام

کد N555821

وبگردی