آفتاب
رئیس سازمان اوقاف:

پیام عاشورا ایستادگی در مقابل ظلم در هر زمان است

پیام عاشورا ایستادگی در مقابل ظلم در هر زمان است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: باید با تبیین پیام‌ واقعی عاشورا و قیام امام حسین (ع)عظمت قیام کربلا تبیین شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: باید با تبیین پیام‌ واقعی عاشورا و قیام امام حسین (ع)عظمت قیام کربلا تبیین شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی در بازدید از قرارگاه سید‌الشهدا (ع) که به مناسبت اجرای طرح بصیرت عاشورایی برپا شده است، مهمترین رسالت سازمان اوقاف و امور خیریه را اقامه صحیح عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام ذکر کرد و افزود: باید با تبیین پیام‌های واقعی عاشورا و امام حسین علیه السلام شکوه و عظمت قیام کربلا تبیین شود.

رئیس سازمان اوقاف کشور از امامزادگان به عنوان نعمت‌هایی که از ذریه امام حسین(ع) هستند، یاد کرد و با یادآوری لزوم آمادگی ظاهری و باطنی امامزادگان برای برپایی مجالس عزای سیدالشهدا(ع) در ماه محرم تصریح کرد: مبارزه با ظلم و جور پیام اباعبدالحسین علیه السلام برای همه دوران‌ها است.

وی با اشاره به این‌که «یکی از تکالیف شرعی سازمان اوقاف و امور خیریه، اجرای نیت واقفینی است که اموال خود را برای حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام ‌ وقف کرده‌اند» افزود: ما باید نیت واقف را در قید زمان و مکان به نحو صحیح اجرا کنیم و از آن نتیجه صحیح بگیریم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این‌که «مهمترین و بزرگترین نیت موقوفات ما نیت امام حسین علیه السلام است» گفت: باید مهمترین اقدام ما در سطح کشور توجه به این نیت بوده و آثار و برکات آن بروز و ظهور داشته باشد.

وی بر ارتقای کمی و کیفی برنامه‌ها در ماه محرم تاکید کرد و گفت: ما باید پیام عاشورا و امام حسین علیه السلام را از کنار عواید موقوفات امام حسین علیه السلام به گوش مردم برسانیم.

محمدی با اشاره به این‌که «نیت واقفان حفظ اقامه عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام بوده است و این مسئله نشان از عمق محبت به امام حسین علیه السلام است» متذکر شد: در دوران رضاخان که تلاش می‌شد عزاداری‌ها تعطیل شود مردم فهیم و آگاه ایران در سراسر کشور با وقف اموال خود اعلام کردند که از جان و مال خود می‌گذرند تا در مقابل ظلم بایستند و این یک حرکت سیاسی است که مردم انجام دادند و پیام عاشورا این است که در مقابل ظلم و ظالم در هر زمان بایستید.

وی با اشاره به این‌که «باید در مجالس عزای حسینی سخنان به روز گفته شود» تصریح کرد: امام حسین علیه السلام وقتی وارد کربلا شد این جمله را فرمودند کسی سلطان ظالم را ببیند و با او همراهی کند با او در جهنم است و مثل آن است.

وی با اشاره به این سخن امام خمینی(ره) که فرمودند عاشورا را زنده نگه بدارید، گفت: زمانی که پرچم امام حسین علیه السلام با شور و شوق برافراشته نگاه داشته شود به مملکت آسیب نخواهد رسید.

محمدی با اشاره به این‌که «امامزادگان بسیاری برای زنده نگه داشته قیام امام حسین علیه السلام به شهادت رسیدند» تصریح کرد: فلسفه حضور امامزادگان این است که در جامعه خود این قیام زنده بماند.

وی گفت: باید امامزادگان برای پذیرایی از عزاداران امام حسین علیه السلام آمادگی ظاهری و باطنی کامل داشته و کانون‌های پرفروغ و پرشوری در سراسر کشور باشند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به این‌که «اجرای نیت امام حسین علیه السلام یک روح حسینی می‌خواهد» گفت: باید در مجالس عزای حسینی به شعار و شعور توجه شده و معرفت و بصیرت مردم افزایش یابد.

وی با اشاره به این‌که «اگر ما لبیک یا حسین می‌گوییم باید بعد از آن لبیک یا خامنه‌ای گفته شود» اضافه کرد: ما باید با پرچم امام حسین علیه‌السلام و با نام امام حسین علیه السلام وقف را مطرح کنیم چون بزرگترین نیت ما در کل کشور نیات مربوط به عزاداری امام حسین علیه‌السلام است و ما با این پرچم وقف را در جامعه اطلاع رسانی کنیم.

محمدی با اشاره به این‌که «عاشورا و عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام باید با مسائل روز گره بخورد» اظهار کرد: باید در مجالس محرم بگوییم امام خمینی (ره) چرا قیام کردند و فلسفه قیام چه بود و امام خمینی(ره) در زمانی جانش را وقف کرد که هیچ کس جرات حرف زدن در مقابل طاغوت را نداشت. باید وقایع محرم فیضه بازگو شده و یاد و نام شهدای انقلاب اسلامی زنده نگه داشته شود.

انتهای پیام

کد N555653

وبگردی