آفتاب
مصباحی مقدم:

وضعیت نمایندگان دو شغله رسیدگی عاجل شود

وضعیت نمایندگان دو شغله رسیدگی عاجل شود

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به موضوع دو شغله بودن نمایندگان رسیدگی کند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به موضوع دو شغله بودن نمایندگان رسیدگی کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامرضا مصباحی مقدم طی تذکر شفاهی خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: طبق قانون نمایندگان بر اساس مسئولیت نمایندگی ملتزم و متعهد به حفظ حیثیت مجلس و نمایندگان هستند اما متاسفانه برخی همکاران محترم همزمان عضو هیات مدیره بنگاه‌های اقتصادی و سندیکاهای تجاری هستند و این خلاف قانون مصوب است.

با اشاره به ماده 80 آئین نامه داخلی مجلس گفت: نمایندگان براساس مسئولیت نمایندگی ملتزم و متعهد به حفظ حیثیات مجلس و نمایندگان هستند و دو شغله بودن نمایندگان قابل قبول نیست و به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و رئیس محترم آن تذکر می دهم جلوی ادامه این خلاف قانون را بگیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: به یکی از همکاران دو شغله، دوستانه تذکر دادم از شغل دوم استعفا کند، اما ایشان اظهار کرد استعفا کرده است، چند بار تاکید کردم در جلسات مربوط حاضر نشوند و نامه‌های آن را امضا نکنند و ایشان قول داد عمل کند اکنون چند ماه از آن تذکر دوستانه می‌گذرد اما تخلف ادامه دارد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: در تاریخ 29 مهرماه یعنی چند روز قبل با امضای ایشان به شرکت‌های زیرمجموعه، نامه ارسال شده و مهم تر اینکه در مجلس نیز تحقیق و تفحصی تصویب شد که به همان حوزه کاری شرکت‌ها مربوط می‌شد و این همکار محترم عضو گروه تحقیق و تفحص شد.

وی تاکید کرد: حضور این نماینده در گروه تحقیق و تفحص، شبهه برانگیز و قرار گرفتن در موضع اتهام است و من دوستانه تذکر دادم که انصراف دهد ولی چنین نشد و اگر این برادر محترم به قول خود عمل کرده بود مجبور نمی‌شدم تذکر دهم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مورد همه مواردی که چنین تخلفی رخ داد به وظایف خود عمل کنند تا از شان مجلس صیانت شود.

انتهای پیام

کد N555650

وبگردی