آفتاب
پورمختار در نطق میان دستور:

دشمن از غفلت ما از فتنه 88 استفاده کلاهبردانه می‌کند

دشمن از غفلت ما از فتنه 88 استفاده کلاهبردانه می‌کند

در تعاملات بین المللی و مذاکرات هسته‌ای این پشتوانه بزرگ را باید پشتیبان خود قرار دهیم و هراسی از تهدیدات، تحریم‌ها و زیاده خواهی‌ها به خود راه ندهیم که ملت رشید ایران همچنان با روحیه‌ای قوی و مقاومت عاشورایی و ارزش‌های الهی به اهداف والای نظام در سایه حاکمیت نظام ولایت فقیه و زعامت امت اسلامی، مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله امام خامنه‌ای وفادارند.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تاکید کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری اگر از فتنه ۸۸ غافل شویم یا تعمدا به آن توجه نکنیم یا عوامل آن را در پست‌ها و جایگاه‌ها بنشانند؛ مطمئن باشید که دشمنان از این حربه فریب کارانه و کلاهبردارانه استفاده خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی پورمختار در صحن علنی مجلس ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم و گرامیداشت مقام مرحوم آیت الله مهدوی کنی گفت: حال که ما افتخار شیعه‌گری و تبعیت از آن حضرت را داریم باید در این مسیر حق و الهی انقلاب اسلامی که در سال ۵۷ آغازکرده‌ایم ثابت قدم، مقاوم، تسلیم ناپذیر و جهادگر بمانیم.

نماینده مردم کبودرآهنگ با بیان اینکه همه مسئولان در قوای سه گانه موظف هستند این راه الهی را طی کنند ادامه داد: حال با حمایت‌های ۳۶ ساله مردم میوه شیرین پیروزی بر زیاده خواهی‌های دشمنان خصوصا شیطان بزرگ آمریکا جنایتکار و صهیونیست‌ها را با ایجاد عزت و اقتدار برای ملت بزرگ ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی آن‌ها را عقب نشانده است لازم است با تکیه بر همین قوت الهی گام‌های پیش رو را محکمتر برداریم.

وی افزود: در تعاملات بین المللی و مذاکرات هسته‌ای این پشتوانه بزرگ را باید پشتیبان خود قرار دهیم و هراسی از تهدیدات، تحریم‌ها و زیاده خواهی‌ها به خود راه ندهیم که ملت رشید ایران همچنان با روحیه‌ای قوی و مقاومت عاشورایی و ارزش‌های الهی به اهداف والای نظام در سایه حاکمیت نظام ولایت فقیه و زعامت امت اسلامی، مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله امام خامنه‌ای وفادارند.

پوررمختار خاطرنشان کرد: با توجه به رمز و راز تأکیدات مقام معظم رهبری درباره فتنه ۸۸ و خطرات عظیم آنکه همچنان پابرجاست اگر این موضوع مغفول واقع شود یا تعمداً به نسیان سپرده شود یا عوامل آن را در پست‌ها و جایگاه‌ها بنشانند؛ مطمئن باشید که دشمنان از این حربه فریب کارانه و کلاهبردارانه استفاده خواهند کرد.

وی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های آن با نگرش به ضرورت‌های اقتصادی کشور خصوصا فراهم شدن زمینه‌های قطع وابستگی به نفت اقتضا می‌کند که همه قوا به ویژه قوه مجریه و خصوصا شرکت‌های اقتصادی عمومی دولتی و غیر عمومی دولتی، بانک‌ها، منابع و فعالیت‌های خود را به سمت تولید سوق دهند.

وی گفت: متأسفانه تا کنون قدم‌های مؤثر و مهمی برداشته نشده است و عموماً این بنگاه‌های اقتصادی به تجارت و به ویژه واردات علاقمندی وافر نشان می‌دهند که هر چه زود‌تر باید مسیرشان را اصلاح کنند.

رئیس کمیسیون اصل نود گفت: وزارت امور خارجه با توجه به تأکیدات بر حق رئیس جمهوری در ابتدای شروع دوره ریاست جمهوری ایشان نسبت به اصلاح ساختار سفارتخانه‌ها، نظارت دقیق‌تر بر عملکرد آن‌ها و فعال نمودن سفرا و وابستگان فرهنگی و اقتصادی اهتمام نمایند با عنایت به هزینه‌های سنگین سفارتخانه‌ها، حداقل ثمرات را آن‌ها برای کشور باید داشته باشند. در این مسیر استفاده از قابلیت بالا و مهم ریاست جنبش عدم تعهد و قدرت این گروه بیشتر از گذشته مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: ایجاد اشتغال مولد با لحاظ ضرورت‌های اقتصادی بایستی در عمل از سوی وزارتخانه‌ها خصوصا وزارت صنعت و معدن و بانک مرکزی و دیگر نهاد‌ها باید به جد پیگیری شود تا شاهد حمایت جدی از بخش‌های کشاورزی، باغداری، صنعتگران باشیم و بتوانیم جوانان بیکار را در چرخه اشتغال قرار دهیم.

رئیس کمیسیون اصل نود با تشکر از وزیر بهداشت تاکید کرد: لازم است به بهسازی روستا‌ها توجه جدی شود روستایی‌ها عنایت بیشتری لازم دارند باید از اقدامات وزیر بهداشت در اجرای نظام سلامت تشکر و از حمایت‌های دولت نیز در این زمینه قدردانی می‌کنم.

رئیس کمیسیون اصل نود گفت: موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی خواست مؤکد مقام معظم رهبری است. از قوای سه گانه انتظار همگرایی بیشتر و تلاش مضاعف همراه با اقدام عملی نسبت به این میدان که جهاد عظیم به شمار می‌رود داریم. اگرچه خطرات جانی و مالی درکمین است ولی بدانید که آثار و برکات آن بالا‌تر از به خطر افتادن جان است.

نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس در ادامه گفت: نعره‌ها، جوسازی‌ها و شایعه پراکنی‌ها همراه با تصمیم برخی سازمان‌ها و نهاد‌ها برای مقابله با این کمیسیون و شخص اینجانب بی‌ثمر خواهد بود.

کد N555606

وبگردی