آفتاب

نبی: بازی ایران و ایتالیا به تقویم دو کشور اضافه می‌شود/ توافق با صداوسیما شدنی است

نبی: بازی ایران و ایتالیا به تقویم دو کشور اضافه می‌شود/ توافق با صداوسیما شدنی است

دبیر کل فدراسیون فوتبال ایران می‌گوید احتمالا تیم‌های ملی فوتبال ایران و ایتالیا در سال 2015 یا 2016 به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایسنا، مهدی محمد نبی، در حاشیه بازدید تاوکیو، رییس فدراسیون فوتبال ایتالیا از آکادمی ملی فوتبال در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خو‌شبختا‌نه حضور موثری را از سوی رییس فدراسیون فوتبال ایتالیا در ایران شاهد بودیم و توافقات خوبی در بخش‌های مختلف صورت گرفت.

او ادامه داد: قرار است تا حدود 40 روز دیگر دیدار بین تیم‌های ملی نوجوانان ایران و ایتالیا در تهران برگزار شود. همچنین قرار بر تاسیس دفتر مشترکی بین فدراسیون فوتبال ایران و ایتالیا گذاشته شد تا فعالیت‌های آکادمیک به صورت جدی دنبال شود.

دبیر کل فدراسیون فوتبال اضافه کرد: تصمیم داریم در این بخش‌ها آموزش مربیان را در نظر بگیریم و بتوانیم دیدارهایی را برای تقویت علم روز فوتبال و دانش افزایی مربیان داشته باشیم.

نبی با بیان این که فعالیت‌های فوتبال پایه نیز در این دیدار مدنظر قرار گرفته شده است، خاطر نشان کرد: یک همکاری مشترک نیز برای بخش فوتبال پایه با همکاری فدراسیون فوتبال ایتالیا نیز در نظر گرفته شده است و تصمیم هر دو فدراسیون برای همکاری در بخش‌های مختلف جدی است.

او در پاسخ به این سوال که آیا قرار است دیداری بین تیم‌های ملی فوتبال ایران و ایتالیا برگزار شود ؟ نیز گفت: این دیدار در تقویم هر دو فدراسیون ایران و ایتالیا قرار می‌گیرد و احتمالا سال 2015 یا 2016 این دیدار برگزار می‌شود.

نبی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد آخرین وضعیت کادر فنی تیم ملی امید نیز ، اظهار کرد: امروز (یکشنبه) و فردا جلساتی در این زمینه برگزار خواهد شد و احتمالا روز سه شنبه به جمع بندی نهایی می رسیم و اگر قرار بر اصلاح یا تغییر کادر فنی باشد این اقدام صورت می‌گیرد.

دبیر کل فدراسیون فوتبال در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد آخرین وضعیت پولادی و موضع فدراسیون فوتبال ایران در قبال این بازیکن نیز، اظهار کرد: فدراسیون فوتبال ایران به هیچ عنوان در قبال پولادی سهل انگاری نداشته است. وقتی این بازیکن در قطر حضور پیدا کرد و فدراسیون فوتبال قطر درخواست ITC را به فدراسیون ایران اعلام کرد، فدراسیون فوتبال ایران نیز ITC پولادی را صادر نکرد. بر اساس قانون پانزده روز پس از این که فدراسیون فوتبال کشوری برای بازیکن ITC صادر نمی‌کند فیفا مستقلا وارد عمل می‌شود.

وی تصریح کرد: ما در مورد پولادی قانون را رعایت کرده و می‌کنیم و اگر مسیر قانونی در زمینه این بازیکن طی نشود او در تیم ملی حضور پیدا نخواهد کرد.

نبی در مورد آخرین وضعیت حق پخش تلویزیونی دیدارهای لیگ برتر نیز، گفت: جلوگیری از ورود دوربین‌ها به ورزشگاه مصوبه هیات رییسه سازمان لیگ و هیات رییسه فدراسیون فوتبال است. به نظرم رسیدن به توافق در این زمینه کار نشدنی نیست و قطعا در روزهای آینده می‌توانیم در این زمینه به توافق دست یابیم.

دبیر کل فدراسیون فوتبال اضافه کرد: فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها در زمینه حق پخش تلویزیونی سلیقه‌ای عمل نمی‌کنند و امیدوارم هر چه زودتر شاهد دستیابی به تفاهم باشیم. از گذشته هم تفاهم و تعامل خوبی بین صدا و سیما و سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال وجود داشته و ما هم علاقمندیم این همکاری ادامه داشته باشد.

او افزود: ما اگر در زمینه حق پخش تلویزیونی حسن نیت نداشتیم از همان ابتدای فصل مانع از حضور دوربین های صدا و سیما می شدیم. قطعا پخش دیدارهای لیگ برتر هم به نفع صدا و سیما و هم به نفع فوتبال ایران است، اما باشگاه‌ها باید مطالبات قانونی خود را در این زمینه دریافت کنند.

ا‌نتها‌ی پیا‌م

کد N555548

وبگردی