آفتاب

مرسی: هیچ‌ گاه «کودتا» در مصر را به رسمیت نخواهم شناخت

مرسی: هیچ‌ گاه «کودتا» در مصر را به رسمیت نخواهم شناخت

رئیس‌جمهور برکنار شده مصر با بیان اینکه وی هیچ‌ گاه «کودتا» در مصر را به رسمیت نخواهد شناخت، گفت: بر سر خون شهدای مصری مذاکره نخواهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده مصر در سخنانی که توسط نزدیکان خود در صفحه رسمی‌اش در فیس‌بوک و توییتر منتشر کرد، گفت: من هیچ‌ گاه کودتا را به رسمیت نخواهم شناخت. رهبران کودتا می‌خواهند وطن را به زیر سلطه خود درآورند. این رهبران از سرنوشت بدی که نتیجه جنایت‌های آنها علیه این ملت است، می‌ترسند.

مرسی ضمن تبریک به مصری‌ها به مناسبت سال جدید هجری، اقدامات و جنبش‌های جوانان مصری را که آنها را «میدان‌ها و دانشگاه‌های انقلاب» خواند، ستود.

وی درخصوص حملات اخیر تروریست‌ها به شبه‌جزیره سیناء و کشته شدن حدود 30 تن از نیروهای ارتش و پلیس مصر در این حملات گفت: من هیچ‌ گاه سربازان شهید را فراموش نکرده و نخواهم کرد و هیچ گاه بر سر خون شهدای مصری مذاکره نمی‌کنم؛ شهدایی که در پی وقوع کودتایی که وطن را به سمت مصیبت و بدبختی کشاند، فریب فریبکاران به آنها ضربه زد.

وی در اشاره به مصری‌هایی که توسط مقامات قاهره به خاطر مخالفت با «کودتای نظامی» بازداشت شده بودند، گفت: من متعهد می‌شوم تا زمانی که تمامی زنان و مردان بازداشت شده زندان را ترک نکنند، از زندان بیرون نیایم.

در همین راستا اسامه مرسی، پسر محمد مرسی گفت: خانواده مرسی به مردم مصر و خانواده‌های شهدا تسلیت می‌گوید.

وی در بیانیه‌ای در صفحه رسمی خود در فیس‌بوک نوشت که خانواده مرسی به شدت «این رخداد جنایتکارانه در سیناء» را محکوم و «مقامات کودتا» را مسوول این رخداد می‌داند.

انتهای پیام

کد N555337

وبگردی