آفتاب

درگیری‌های جدید بین افراد مسلح و ارتش لبنان در طرابلس

درگیری‌های جدید بین افراد مسلح و ارتش لبنان در طرابلس

در حالی که ارتش لبنان توانست افراد مسلح را از مرکز طرابلس در شمال این کشور بیرون براند، درگیری‌های مجددی میان افراد مسلح و ارتش لبنان در منطقه باب التبانه در شهر طرابلس رخ داده است.

در حالی که ارتش لبنان توانست افراد مسلح را از مرکز طرابلس در شمال این کشور بیرون براند، درگیری‌های مجددی میان افراد مسلح و ارتش لبنان در منطقه باب التبانه در شهر طرابلس رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، درگیری‌ها میان ارتش لبنان و تروریست‌ها در اطراف مسجد هارون و مدرسه‌ای در مجاور این مسجد در منطقه المنیه در شمال لبنان شدت گرفت.

همچنین بالگردهای ارتش لبنان پروازهایی را بر فراز مناطقی در طرابلس انجام دادند و صدای شلیک گلوله و خمپاره و موشک به گوش رسید.

همچنین ارتش لبنان اطراف مسجد هارون که گروهی تروریست در آن تحصن کرده بودند را محاصره کرد و میان ارتش لبنان و افراد مسلح در منطقه السیده و بازار گندم در طرابلس درگیری‌های مجددی رخ داد.

در همین راستا ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که توانسته افراد مسلحی را که در مرکز طرابلس در شمال لبنان متمرکز شده بودند، پس از درگیری‌های شدید که موجب ویرانی بخشی از بازار تاریخی این شهر شد از طرابلس بیرون کنند.

در این بیانیه آمده است که ارتش لبنان کنترل بازارهای طرابلس را در دست گرفته و تعداد زیادی از افراد مسلح را بازداشت کرده و به مهمات و مواد منفجره تروریست‌ها دست یافته است.

در درگیری‌های روز شنبه میان ارتش لبنان و افراد مسلح در طرابلس و اطراف آن شش نظامی لبنانی کشته شدند.

همچنین افراد مسلح یکی از نظامیان لبنانی را در منطقه باب التبانه ربود.

در این درگیری‌ها همچنین هشت تن از ارتش لبنان و شش تن از غیرنظامیان و همچنین تعداد نامشخصی از افراد مسلح زخمی شدند.

ارتش لبنان اعلام کرد که جنگ با تروریست‌ها در طرابلس همچنان ادامه دارد و تنها زمانی به پایان می‌رسد که تمامی افراد مسلح به هلاکت رسیده باشند.

یک منبع نظامی نیز تعداد افراد مسلح را که در طرابلس حضور داشتند 50 تن برآورد و تاکید کرد که آنها گروهی وابسته به گروه داعش بودند.

اما پس از ورود ارتش لبنان به بازارهای طرابلس افراد مسلح از مناطق مختلف این شهر عقب‌نشینی کردند و آرامش نسبی در طرابلس برقرار شد.

به گزارش منابع، عمر میقاتی معروف به ابوهریره که پسر احمد میقاتی است رهبری افراد مسلح در لبنان را برعهده دارد.

وی که در عرسال در کنار داعش می‌جنگید اخیرا به طرابلس آمده و موجب وقوع درگیری‌های شدید از روز جمعه شده است.

عقب‌نشینی افراد مسلح پس از میانجی‌گری هیات علمای مسلمین و نشست این هیات با اشرف ریفی، وزیر دادگستری لبنان صورت گرفته است.

درگیری‌های ارتش با افراد مسلح به دنبال بازداشت احمد میقاتی یکی از افراد تحت تعقیب و منسوب به گروه داعش در یک عملیات رخ داد.

انتهای پیام

کد N555269

وبگردی