آفتاب

ویدیوی جدید گروگان انگلیسی در بند داعش

ویدیوی جدید گروگان انگلیسی در بند داعش

عکاس خبری 43 ساله انگلیسی که در سوریه به دست داعش اسیر شده است، در پنجمین ویدیوی خود گفت که برخی از زندانیان غربی که برای فرار تلاش می‌کردند، غرق مصنوعی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، "جان کانتلی" سال گذشته میلادی برای عکاسی به سوریه رفته بود که به دست داعش اسیر شد. وی در جدیدترین ویدیوی خود با عنوان "پیامی از یک انگلیسی زندانی" گفت: زندگی در زندان چندان هم بد نیست و زندانیان سرگرمی دارند و بازی می‌کنند! با این حال وی می‌گوید که چنانچه زندانیان اقدامی انجام دهند که ممنوع است، با غرق مصنوعی مواجه خواهند شد.

این ویدیوها ابزارهای تبلیغاتی گروه تروریستی داعش است و علیه غرب استفاده می‌شود.

جان کانتلی که لباس نارنجی به تن دارد، در ابتدای سخنانش می‌گوید که یک شهروند انگلیسی است که از سوی دولتش رها شده و هم‌اکنون زندانی داعش است. وی با اشاره به "مرحله دوم" دستور کار تروریست‌ها برای ربودن روزنامه‌نگاران غربی می‌گوید که وی و سایر زندانیان از سوی داعش با "خوش‌رفتاری" روبرو هستند و پیش از این برخی از آنان کشته شده و برخی دیگر آزاد شده‌اند.

بر خلاف ویدیوهای قبلی، مقداری کاغذ و خودکار در روبروی وی قرار دارد که به گفته خودش ایمیل‌های میان خانواده گروگان‌های آمریکایی با دولت واشنگتن است.

انتهای پیام

کد N555237

وبگردی