آفتاب

خشونت حامیان دولت چین در هنگ‌کنگ علیه خبرنگاران

خشونت حامیان دولت چین در هنگ‌کنگ علیه خبرنگاران

سه خبرنگار در رویارویی با معترضان حامی دولت چین که در اعتراض به جنبش "اشغال مرکزی" خیابان‌های هنگ‌کنگ توسط معترضان حامی دموکراسی به خیابان‌ آمده بودند، مورد خشونت و بدرفتاری قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، چهار هفته است که هنگ‌کنگ شاهد یک جنبش مردمی جدی و تحت رهبری دانشجویان است که خواستار دموکراسی کامل در این دولت شهر هستند.

اما این جنبش "اشغال مرکزی" با هدف نافرمانی‌های مدنی باعث بروز درگیری‌هایی میان معترضان با پلیس شده و از سوی گروه‌های خلافکار و اقشار مختلف جامعه مورد حمله قرار گرفته است. این افراد از جمله رانندگان تاکسی و کامیون این ناآرامی و بی‌نظمی‌ها را که باعث ایجاد ترافیک و اختلال در کسب و کار شده، محکوم کردند.

در تازه‌ترین نشانه از تشدید تنش‌ها، بیش از 1000 حامی "ضد اشغال" در خیابان آمدند تا معترضان حامی دموکراسی را مورد نکوهش قرار دهند.

آن‌ها در جریان این راهپیمایی شعارهایی همچون "هنگ کنگ را به من بازگردانید" و "فورا خیابان‌ها را ترک کنید" سردادند.

در حالی که در این راهپیمایی روز شنبه درگیری‌های مستقیمی میان این دو طرف رخ نداد اما گروه‌های کوچکی از این معترضان که به عنوان نشانه‌ای برای مخالفت با فعالان دانشجویی با روبان زرد، روبان آبی به همراه داشتند، در صحنه راهپیمایی خبرنگاران را مورد خشم و غضب خود قرار دادند.

در جریان این بدرفتاری‌ها یکی از فیلمبرداران و خبرنگاران شبکه تلویزیونی "تی وی بی" محاصره شده و از سوی معترضان حامی دولت چین مورد آزار و اذیت قرار گرفتند.

نهایتا آن‌ها با کمک پلیس از میان این معترضان که کروات خبرنگار را پاره کرده و عینک فیلمبردار را شکاندند، عبور کردند.

وونگ وینگ یین، یکی از خبرنگاران خانم شبکه آر تی اچ کی نیز توسط روبان آبی‌ها به زمین انداخته شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفت. وی فورا به بیمارستان منتقل شد.

این شبکه ضمن محکوم کردن این حمله گفت، علیه این اقدام واکنشی قانونی نشان خواهد داد.

در یک ماه گذشته رهبران روبان آبی‌ها صریحا معترضان حامی دموکراسی صلاح جو را با خشونت تهدید کرده‌اند.

پلیس می‌گوید، برخی از حملات "ضد اشغال" توسط گروه‌های تبهکار محلی هماهنگ شده و در آ‌ن‌ها نیز شرکت داشتند.

انتهای پیام

کد N555191

وبگردی