آفتاب

آغاز انتخابات پارلمانی تونس در میان تدابیر شدید امنیتی

آغاز انتخابات پارلمانی تونس در میان تدابیر شدید امنیتی

انتخابات پارلمانی تونس صبح امروز (یکشنبه) در میان تدابیر شدید امنیتی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، اولین انتخابات پارلمانی تونس از زمان انقلاب 2011 از ساعت هفت صبح امروز (یکشنبه) به وقت محلی، شش صبح به وقت گرینویچ آغاز شده و تا ساعت شش عصر به وقت محلی، پنج عصر به وقت گرینویچ ادامه خواهد داشت و حدود 3 / 5 میلیون تونسی برای انتخاب 217 نماینده که برای پنج سال وظایف خود را در پارلمان برعهده می‌گیرند، پای صندوق‌های رای رفته‌اند.

در همین راستا حدود 1000 تن از نیروهای امنیتی در مناطق مختلف تونس برای برقراری امنیت در زمان برگزاری انتخابات و در جهت ممانعت از حملات احتمالی تروریست‌ها مستقر شده و دستگاه‌های امنیتی تدابیر شدید امنیتی را اتخاذ کرده‌اند.

در این انتخابات حدود 199 کرسی به تونسی‌های داخل و 18 کرسی به اقلیت‌های تونسی در خارج تعلق خواهد گرفت.

همچنین لطفی بن جدو، وزیر کشور تونس در هنگام بازدید خود از مقر هیات فرعی انتخابات در منطقه نابل اعلام کرد که وزارت کشور تدابیر امنیتی برای مقابله با هرگونه حملات و سناریوهای احتمالی اتخاذ کرده و نیروهای امنیتی با هدف حمایت از روند انتخابات در تمامی مناطق مستقر شدند.

وی گفت: مقامات امنیتی همچنین تدابیر شدید امنیتی را در مرزها با کشورهای همجوار به ویژه لیبی برای ممانعت از وقوع عملیات تروریستی اتخاذ کرده‌اند.

مهدی جمعه، نخست‌وزیر تونس نیز نسبت به هرگونه حملات از سوی گروه‌های تندرو در اثنای برگزاری انتخابات هشدار داد و گفت: ما به خوبی می‌دانیم که این تجربه منحصر به‌ فرد ما مورد هدف قرار می‌گیرد چراکه ما اهداف مهمی را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: تندروها مرحله انتقالی در تونس از آغاز انقلاب 2011 را طرحی علیه خود می‌دانند چراکه معتقدند موفقیت این مرحله خطری برای آنها در تونس و در منطقه خواهد بود.

از سوی دیگر، تبلیغات کمپین‌های انتخاباتی برای انتخاب پارلمان جدید در تونس وارد سکوت انتخاباتی خود شدند.

این در حالی است که رای‌گیری برای تونسی‌های مقیم خارج از کشور از روز جمعه آغاز شده بود.

همچنین قرار است انتخابات ریاست‌جمهوری تونس در 23 نوامبر برگزار شود.

تحلیلگران به این مساله اشاره می‌کنند که دو حزب النهضه و حزب ندای تونس شانس بیشتری را برای موفقیت در انتخابات دارند.

انتهای پیام

کد N555177

وبگردی