آفتاب

تمرکز حملات داعش بر مرکز و شمال کوبانی

تمرکز حملات داعش بر مرکز و شمال کوبانی

در حالی که گروه داعش حملات خود به شهر کوبانی را بر مرکز و شمال این شهر متمرکز کرده است و ائتلاف ضد داعش حملاتی را علیه این گروه در مناطق مختلفی از کوبانی انجام داد، منابع از شدت گرفتن درگیری‌ها میان کردها و داعش در کوبانی خبر داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش حملاتی را علیه این گروه در شمال شرقی شهر کوبانی سوریه در نزدیکی بازار الهال انجام دادند که موجب منهدم شدن تجهیزات داعش شد.

همچنین درگیری‌های شدیدی میان کردها و افراد مسلح داعش در شرق و شمال شرق کوبانی در نزدیکی منطقه الجمارک رخ داد و نیروهای کرد افراد مسلح داعش را مجبور به عقب‌نشینی از مرکز شهر به سمت جنوب کوبانی کردند.

افراد مسلح داعش ظهر روز شنبه حملات گسترده‌ای را به نزدیکی گذرگاه مرزی میان کوبانی و خاک ترکیه انجام دادند.

پیش از این فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرده بود که جنگنده‌های ائتلاف تا کنون 135 حمله را علیه تروریست‌ها در کوبانی و اطراف آن انجام داده‌اند که موجب کشته شدن صدها تن از اعضای داعش شده است.

از سوی دیگر گروه داعش در حال حاضر حملات خود را بر مرکز و شمال کوبانی متمرکز کرده و حملات شدیدی را به مرکز کوبانی انجام داده است و این در حالی است که مناطق دیگر این شهر شاهد آرامش نسبی پس از درگیری‌های شدید شب گذشته میان داعش و کردها بوده است.

در حال حاضر درگیری‌هایی میان کردها و اعضای داعش در نزدیکی میدان «آزادی» در نزدیکی گذرگاه مرشد بینار که داعش بارها سعی کرده کنترل آن را در دست بگیرد، در حال جریان است و گروه داعش روز شنبه حملات خود را بر این گذرگاه مرزی با ترکیه متمرکز کرد.

از سوی دیگر ادریس نعسان، یک مقام مسوول در کوبانی روز شنبه اعلام کرد که در حال حاضر درگیری‌ها در جنوب و شرق کوبانی متمرکز است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد که درگیری‌ها بر بخش شرقی کوبانی که از سه محور توسط گروه داعش محاصره شده، متمرکز است.

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه گروه داعش در حال حاضر کنترل بیش از 50 درصد از کوبانی را در دست دارد و این در حالی است که کردها بیشتر در مناطق شمالی متمرکز هستند.

خبرنگار شبکه الجزیره نیز اعلام کرد که حدود 9 تن از نیروهای کرد و دو تن از مخالفان مسلح سوری در درگیری‌های عصر روز شنبه که تا صبح امروز (یکشنبه) ادامه داشت، کشته شدند.

همچنین خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که یک خمپاره از کوبانی به یک زمین خالی در منطقه مرشد بینار در شانلی اورفه واقع در جنوب ترکیه اصابت کرد.

ارتش ترکیه نیز در واکنش به این اقدام تدابیر شدید امنیتی را اتخاذ کرد.

در حالی که فرمانده نیروهای پیشمرگی که قرار است از اقلیم کردستان عراق به شهر کوبانی برای حمایت از کردها در مقابله با داعش بروند اعلام کرده که این نیروها که تعداد آنها به 250 تن می‌رسد، از نظر نظامی و لجستیکی آماده رفتن به کوبانی هستند و تجهیزات نظامی را آماده کرده‌اند و این نیروها روز دوشنبه به ترکیه خواهند رفت، وزارت پیشمرگ‌ها در اقلیم کردستان اعزام نیرو به کوبانی را تایید نکرد.

انتهای پیام

کد N555143

وبگردی