آفتاب
یک فعال دانشجویی :

با مسئولان متخلف در پرونده‌ بورسیه های غیرقانونی برخورد شود

با مسئولان متخلف در پرونده‌ بورسیه های غیرقانونی برخورد شود

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد گفت: فریاد تشکل های دانشجویی که سعی می کردند تا در دولت قبل مفاسد بورسیه های غیرقانونی را بشناسند به گوش کسی نرسید، اما در این دولت انتظار می‌رود با مسئولان متخلف وابسته به این پرونده ها برخورد قانونی انجام شود.

امین مجیدی فرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره بیانیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ارزیابی پیگیری بورسیه های غیرقانونی اظهار کرد: این اقدام و نحوه برخورد قاطع و سریع وزارت علوم تحقیقات و فناوری با متخلفان و اعلام غیرقانونی بودن بورسیه ها قابل تقدیر است و نشان می‌دهد که تدبیری در پشت آن است.

وی ادامه داد: این بیانیه بسیار جامع بود که هم تخلفات را به صورت کامل نشان می داد و هم مصلحت سنجی در آن قرار داشت که باعث می شد جلوی تخریب جامعه آموزشی گرفته شود.

این فعال دانشجویی همچنین خاطر نشان کرد :‌ شاید نحوه برخورد تصریح شده در این بیانیه بتواند جلوی بازتولید این اتفاق را بگیرد، اما به همان اندازه هم ممکن است که بار دیگر شاهد وقوع چنین جرائمی باشیم. در دولت قبل فریاد تشکل ها نیز به دلیل همین عدم رعایت کیفیت آموزشی بالا بود.

وی افزود: در واقع بازدارنده بودن یا نبودن این برخوردها به نگاه مسئولینی که حامی آموزش عالی هستند، بازمی گردد، اگر حمایت دائمی بر سر آموزش عالی کشور وجودداشته باشد می‌توانیم امید داشته باشیم که دیگر این اتفاق نخواهد افتاد.

مجیدی فرد با تشکر از اقدام رسانه‌ها در جهت پیگیری اخبار مربوط به بورسیه های غیرقانونی گفت: برخورد رسانه ها کمک شایانی به پیگیری این پرونده کرده است و همچنین باعث می‌شود تا از این به بعد افکار عمومی با وسواس بیشتری افکار مربوط به آن را پیگیری کند و جلوی بازتولیدش را بگیرد.

وی در پایان با بیان این‌که مقابله با مسئولین مقصر در این پرونده ضروری است گفت: قطعا این رانت خواری ها توسط کارمندان وزارت علوم انجام نشده است، بلکه کار مسئولین اسبق این وزارت خانه است که در بیانیه اخیر نیز به آنها اشاره شده است، به حتم آنها باید مجازات شوند.

انتهای پیام

کد N555083

وبگردی