آفتاب

آشفتگی قیمت مسکن مهر بروجرد

آشفتگی قیمت مسکن مهر بروجرد

ساخت واحدهای مسکن مهر بروجرد در سطح 65 هکتار با مشکلات زیادی روبرو شده است. با وجود اینکه این واحدها می‌توانند معادل یک شهر را در خود جای دهند هنوز امکانات و زیرساخت‎هایش تکمیل نشده و از سوی دیگر واحدها با آشفتگی قیمت روبرو هستند و تعاونی‎ها هنوز به یک قیمت واحد نرسیده‌اند.

آریایی، سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، درباره مشکلات مسکن مهر شهرستان، توضیح داد: مسکن مهر شهرستان با مشکلاتی چون آشفتگی قیمت واحدها روبرو است. تعاونی‎ها باید به یک قیمت واحد برسند. متاسفانه خیلی از افرادی که در این کار دخیل شدند خبره این کار نبودند که این آشنا نبودن با کار، مشکلاتی را بوجود آورده‎ است. قیمت هر واحد و سهم آورده اعضا در بروجرد مقطوع نیست و این آشفتگی قیمت مشکلی اساسی به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: مسکن مهر شهرستان بروجرد جمعیتی معادل یک شهر را در خود جای می‎دهد که باید زیرساخت‎ها، ورودی و خروجی آن مشخص شود. تمامی دستگاه‎ها و سیستم بانکی برای کمک به ایجاد مسکن مهر موظف شدند. در حال حاضر وارث وضعیتی هستیم که باید ساماندهی شود.

وی افزود: در صورتیکه 12هزار واحد مسکن ساخته و نزدیک به 24 هزار نفر در واحدها ساکن ‎شوند، جمعیتی معادل یک شهر در یک مکان جمع می‎شوند اما هنوز امکانات و زیرساخت‎های آن تکمیل نشده است.

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد با بیان اینکه باید نواقص مسکن مهر بروجرد هرچه سریعتر مرتفع شود، اظهار کرد: این مشکلات باید در حد بضاعت استان و شهرستان رفع شود.

مهرداد جمشیدی، رئیس اداره راه و شهرسازی بروجرد به خبرنگار ایسنا گفت: 6500 واحد سایت مسکن مهر بروجرد توسط بخش دولتی ساخته شده است. ساخت واحدها از سال 88 آغاز شده و تاکنون 4000 واحد آن به بهره‎برداری رسیده است. تا پایان سال 93، 1200 واحد به بهره‎برداری خواهد رسید و باقی در شش ماه نخست سال 94 تکمیل و به بهره‎برداری می‎رسد.

وی اظهار کرد: تاکنون 13 هزار واحد دولتی و خود مالک مسکن مهر در بروجرد احداث شده که به آنها 3000 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی بروجرد با بیان اینکه مسکن مهر بروجرد پیشرفت خوبی داشته است، تصریح کرد: در حال حاضر مشکل عمده، آماده‎سازی نشدن تاسیسات روبنایی مانند مسجد، مدرسه، مراکز درمانی، امنیتی و ایجاد فضای سبز است.

رضا پیامنی، مدیر مسکن، ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان به خبرنگار ایسنا گفت: مسکن مهر متولی مشخصی ندارد اما به طور قطع شهرستان بروجرد برای به اتمام رساندن این پروژه ملی تلاش می‌کند. مسکن و شهرسازی مبلغ 100 میلیون تومان کمک یارانه‎ای به ساخت مسجد مسکن مهر بروجرد اختصاص داده است که بطور قطع با این میزان اعتبار مسجد ساخته نمی‎شود. مساحت تعریف شده برای ساخت مسجد در مسکن مهر 400 مترمربع است که در حال حاضر مساحت زمین مسجد مسکن مهر بروجرد بیش از این میزان است.

پیامنی با بیان اینکه میزان پیشرفت آماده‎سازی مسکن مهر بروجرد حدود 70 درصد است، تصریح کرد: اختلاف‎های قیمت مسکن مهر زیاد است. برخی واحدها بدون قسط ‌‎بندی به اعضاء واگذار شده‎اند که خلاف قانون است.

انتهای پیام

کد N555008

وبگردی