آفتاب
رئیس موسسه سرم سازی رازی شیراز خبر داد

تولید انحصاری واکسن آگالاکسی دام سبک در شیراز

تولید انحصاری واکسن آگالاکسی دام سبک در شیراز

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی - شعبه شیراز گفت: این موسسه با تولید سالانه 20 میلیون دز واکسن آگالاکسی (از بیماری‌های رایج در دام‌های سبک) کل نیاز کشور به این واکسن را تولید می‌کند.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا منطقه فارس، دکتر محمدجواد مهربان‌پور با بیان اینکه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی - شعبه شیراز، تنها مرکز جنوب کشور موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: در تولید واکسن‌های باکتریایی، بخشی از واکسن آنتروتوکسمی در شیراز تولید می‌شود.

وی گفت: نیاز کشور سالانه 100 تا 120 میلیون دز از واکسن آنتروتوکسمی است که در شیراز تا پایان امسال تولید به 25 میلیون دز خواهد رسید.

وی با اشاره به تولید واکسن قانقاریای دامی در شیراز، میزان تولید این واکسن را چهار میلیون دز در سال اعلام و اضافه کرد: در تولید واکسن‌های ویروسی نیز از ابتدای سال 93 واحد واکسن ویروسی طیور را بر اساس استانداردهای جهانی آغاز کرده‌ایم.

مهربان‌پور با بیان اینکه برخی از تجهیزات و دستگاه‌های استفاده شده در مرکز تولید واکسن‌های ویروسی طیور در شیراز، منحصربفرد بوده و در کشور وجود ندارد، اضافه کرد: تولید واکسن دوگانه نیوکاسل و آنفلوآنزای طیور را با استفاده از دستگاه‌های تمام اتوماتیک و به شکل انحصاری به میزان 50 میلیون دز در سال، آغاز کرده‌ایم.

رئیس موسسه موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی - شعبه شیراز همچنین گفت: در کنار اقدامات اجرایی و تولید واکسن، فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی را با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی موجود در سطح استان، انجام می‌دهیم که در این ارتباط هم‌اینک 15 دانشجوی دوره‌های فوق‌لیسانس و دکترا، در حال انجام تحقیقات پایان‌نامه‌های خود در این موسسه هستند.

انتهای پیام

کد N554998

وبگردی