آفتاب

پشت پرده سفر مربی و چند ملی‌پوش نوجوان به مالزی چه بود؟

پشت پرده سفر مربی و چند ملی‌پوش نوجوان به مالزی چه بود؟

ماجرای سفر مربی پیشین دروازه‌بان‌های تیم ملی فوتبال نوجوانان به همراه چند بازیکن این تیم به مالزی پای فدراسیون فوتبال را به میان آورد.

به گزارش ایسنا، چند روز پیش خبر رسید که فدراسیون درحال کنکاش درباره یک سفر است؛ سفری که محمدعلی یحیوی مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی جوانان به همراه خانواده‌اش و چند بازیکن تیم ملی و چند نفر از اعضای خانواده‌ آنها به مالزی داشته‌اند. سفری که حدود یک هفته پس از مسابقات قهرمانی آسیا انجام شد.

ظاهرا این سفر به قصد تفریح انجام شده بود اما اخباری مبنی بر اینکه بازیکنان در مالزی به ازای دریافت پول بازی کرده‌اند، سبب پیگیری‌های فدراسیون در اوایل هفته گذشته شد.

امروز نیز خبری منتشر شد مبنی بر این که این سفر پیش از مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند و با هماهنگی سرمربی تیم ملی انجام شده و در این اقدام غیرقانونی مبلغی در حدود 100 میلیون تومان نصیب مربیان واسطه کار شده است.

به گزارش ایسنا، اکنون فدراسیون هم مشغول بررسی بیشتر موضوع است تا به نتایج روشنی برسد؛ در همین رابطه سیدهادی آیت‌اللهی نایب رییس اول فدراسیون هم به ایسنا گفت: این مساله در حال پی‌گیری است. سفر مالزی تعدادی از بازیکنان و مربی تیم بعد از مسابقات تایلند بوده و اگر در بررسی‌ها تخلفی مشاهده شود با جدیت برخورد خواهد شد.

** ماجرای سفر به روایت محمدعلی یحیویی، مربی پیشین تیم ملی نوجوانان

دی‌ماه سال گذشته تیم ملی نوجوانان به تورنمتی در مالزی دعوت شد. یکی از ایرانیان مقیم مالزی که در فراهم شدن آن تورنمنت هم نقش موثری داشت در یکی از برنامه‌ها عنوان کرد اگر تیم نوجوانان ایران توانست قهرمان آسیا شود یا حتی به فینال این مسابقات راه پیدا کند، او پس از بازی‌های تایلند کل مجموعه تیم را با هزینه خودش به مالزی دعوت می‌کند تا 10 روز اقامت تفریحی در این کشور داشته باشند.

در تورنمنت مالزی تیم ما نایب قهرمان شد و به جایزه 25 هزار دلاری رسید. این جایزه را سرپرست کمیته جوانان یعنی عبدالرسول دانشجو دریافت کرد تا به فدراسیون تحویل دهد که بعد از گذشت حدود 2 ماه، از آن پول تنها نفری یک میلیون تومان به اعضای کادر فنی و معادل 150 دلار هم به هر یک از بازیکنان دادند.

اما بعد از مسابقات تایلند که تیم نوجوانان حذف شد و به سهمیه جام جهانی 2015 نرسید، عملا تیم ملی منحل شده تلقی می‌شود. پس از این بازی‌ها همان دوست‌مان در مالزی تماسی با ما داشت و عنوان کرد با وجود نتیجه حاصل شده باز هم پذیرای اعضای تیم ملی هست. بعد از مشورتی که بنده با مصطفی قنبرپور داشتم ایشان گفت بازیکنان با باشگاه‌هایشان قرارداد دارند و اگر می‌خواهید، به همراه بازیکنانی که آزاد هستند به سفر بروید.

نهایتا بنده به همراه 4 نفر از آنها که بازیکنان آزاد هستند و همچنین تعدادی از اعضای خانواده بعضی از آنها به این سفر رفتیم که فکر می‌کنم در مجموع 9 نفر بودیم. بازیکنان تنها هم با رضایت کامل خانواده‌شان به این سفر آمدند و حتی با مدارس شان هم هماهنگی انجام داده بودند.

این سفر کاملا تفریحی بود و در آن هیچ مسابقه‌ای برگزار نشد و مذاکره‌ای با هیچ باشگاه مالزیایی هم نداشتند؛ بنابراین فکر می‌کنم اطلاعات کاملا غلطی از سوی برخی افرادی که سابقه‌شان مشخص است و شرافت را زیر سوال برده‌اند به بعضی رسانه‌ها منتقل شده است. آنها بعد از آن برنامه 90 که به فوتبال پایه اختصاص داشت، از صحبت‌های مصطفی قنبرپور شاکی شده بودند و با این کارها قصد ضربه زدن به او و سایر مربیان تیم ملی را دارند.

سوال من اینجاست اگر بعد از یک تورنمنت رسمی و در شرایطی که دیگر تیم نوجوانانی با آن نفرات تشکیل نمی‌شود و در شرایطی که بنده اصلا قراردادی با فدراسیون ندارم، به همراه بازیکنانی که آنها هم با جایی قراردادی ندارند، به سفر تفریحی برویم باید از فدراسیون و این آقایان اجازه بگیریم؟!

آنها حتی از جایزه 15 هزار دلاری حاصل از حضور تیم نوجوانان در تورنمنت آذربایجان هم چیزی به بازیکنان نداده‌اند! من الان از فدراسیون طلب هم دارم. هیچ پولی در سفر مالزی دریافت نشده و ضمنا پاسپورت بازیکنان هم برای رویت زمان و شرایط خروج‌شان از کشور مشخص است و بنده هم امروز به فوتبال نیامده‌ام و حاضرم به تمام سوالات مدیران ارشد فدراسیون در این باره پاسخ دهم.

** قنبرپور: سمتی نداشتم و اجازه‌شان دست من نبوده است

مصطفی قنبرپور، سرمربی پیشین تیم ملی نوجوانان در این رابطه به ایسنا گفت: " بعد از مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند عملا تیم ملی نوجوانان تعطیل شد و فدراسیون حتی یکبار هم از ما برای توضیحات فنی و ارایه گزارش عملکرد دعوت نکرد و از طرفی در این شرایط بنده هم دیگر مسوولیتی در این تیم نداشتم. سفری که این بازیکنان به مالزی داشتند به هیچ وجه قبل از مسابقات قهرمانی آسیا نبوده و بعد از آن هم اجازه آنها دست من نبوده است."

وی گفت: "تا جایی که اطلاعات دارم بازیکنانی که با باشگاهی قرارداد نداشته‌اند به همراه یکی از مربیان سابق تیم به سفری که تفریحی عنوان شده بود، رفته‌اند و نمی‌دانم چرا موضوع را به گونه‌ دیگری عنوان کرده‌اند. خوشبختانه مصطفی قنبرپور را آدم‌های فوتبالی و غیرفوتبالی زیادی می‌شناسند و می‌دانند چنین اتهاماتی به من نمی‌چسبد چون همواره سعی کرده‌ام در هر جایگاهی که هستم پاک زندگی کنم و برای حفظ آبرویم بکوشم."

قنبرپور افزود: "متاسفانه افرادی هستند که ارزانند اما برای آدم‌های بزرگ، گران تمام می‌شوند! آنها کوچکند و برای ماندن دست به هر کاری می‌زنند؛ خیر و شر هر عمل که از آدمی سر می‌زند، آن عمل مزدش بزودی پشت در، در می‌زند. "

کد N554985

وبگردی