آفتاب

«عکس و اشک» در نگارخانه مهر

«عکس و اشک» در نگارخانه مهر

نمایشگاه گروهی «عکس و اشک» با نگاهی مستند به ابعاد عاطفی، عرفانی و حماسی مراسم سوگواری در ماه محرم، در نگارخانه‌ی مهر فرهنگسرای انقلاب اسلامی گشایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه گروهی عکاسان پایگاه عکس چیلیک (Chiilick.com) با عنوان «عکس و اشک» و با موضوع سوگواران تاسوعا و عاشورای حسینی از نخستین روز ماه محرم (یکشنبه، چهارم آبان‌ماه) در نگارخانه‌ی مهر گشایش می‌یابد.

در این نمایشگاه که با پشتیبانی فرهنگسرای انقلاب اسلامی و همچنین حمایت پایگاه عکس چیلیک برگزار می‌شود، 30 قطعه عکس رنگی و سیاه سفید به‌نمایش درآمده است. موضوع این نمایشگاه، نگاه عکاسان استان‌های مختلف به ابعاد عاطفی، عرفانی و حماسی سوگواری در ماه محرم است.

در بخشی از قاب ابتدایی این نمایشگاه، در متنی به قلم مهدی سروری (عکاس و دبیر نمایشگاه) می‌خوانیم: «مجموعه‌ی عکس‌های نمایشگاه "عکس و اشک" دستاورد تلاشی است که تاسوعا و عاشورای حسینی را با اندیشه‌ای عاطفی، عرفانی و حماسی در عکاسی به ثبت رسانده و در قالب نگاهی مستقل از هر عکاس در عکس ارائه شده است.

بدون تردید ابزار هنر، ابزاری موثر و رسا است و اگر مجهز به دانش و باور باشد، به یقیین می‌تواند در راستای معرفی یک فرهنگ و بازشناسی یک هویت، نقش موثری ایفا کند.

هویتی که اگر بر پایه‌ی شناخت، درک و ثبت، سایه گستر شود، می‌تواند با انواع هجمه‌های طبیعی زمان تقابل و نتیجه‌ای عاشورایی را خلق کند و این تأثیر فقط در صورت "عکس" است که می‌تواند آرایه‌ای از آنچه آن را که "هویت" می‌نامیم، بازنمایی کند.»

اسامی عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه به این شرح است: یدالله عبدی، محمدرضا آقایی، اصغر بشارتی، محمد گلچین کوهی، حمیدرضا مجیدی، مهدی معصومی گرجی، حسین ملکی، سیدصادق موسوی، رجبعلی اصفهانیان، معصومه اصغری، ابراهیم باقرلو، فرزانه بی‌آزاران، اکرم جمعی، وجیهه سادات حسینی، مریم خادم بهمنیار، نیما خالدی‌کیا، محمدرضا خرازی، میترا محمدی، معصومه حضرتی، امین رحمانی، مهدی سروری، فاطمه شیخعلی میرالی، مهدی کاظمی خالدی، سارا فیروزی، مهدی طاهری، فاطمه سادات حجازی، مجتبی محسنی، سمانه نوری‌زاده و سمیه هاشمی.

به گزارش ایسنا، این نمایشگاه یکشنبه، چهارم آبان، (همزمان با آغاز ماه محرم) با حضور عکاسان صاحب اثر و برخی مدیران فرهنگی و مسوولان هنری گشایش می‌یابد و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز تا پایان ماه محرم (یکشنبه، دوم آذرماه) از ساعت 10 تا 19 از این نمایشگاه دیدن کنند.

نگارخانه‌ی مهر در بزرگراه شهید نواب صفوی، ابتدای خیابان کمیل شرقی، فرهنگسرای انقلاب اسلامی قرار دارد.

انتهای پیام

کد N554959

وبگردی