آفتاب

سخنرانی تلویزیونی پروشنکو در آستانه انتخابات پارلمانی اوکراین

سخنرانی تلویزیونی پروشنکو در آستانه انتخابات پارلمانی اوکراین

رییس جمهوری اوکراین از مردم این کشور خواست در انتخابات پارلمانی فردا (یکشنبه) اکثریتی را وارد پارلمان کنند که به دنبال دستور کار اصلاح طلبانه و حامی اروپا و جدایی از گذشته مربوط به شوروی باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پترو پروشنکو رییس جمهوری اوکراین که انتظار دارد بلوک سیاسی وی در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه به پیروزی بزرگی دست پیدا کند در اظهاراتی پیش‌بینی کرد که روز یکشنبه یک مجلس قانون گذاری با بنیادهای جدید در اوکراین ظهور پیدا کند.

با این حال وی گفت که به منظور پیش‌برد راهبرد اصلاح‌طلبانه‌اش نیازمند به دست آوردن اکثریت در پارلمان اوکراین است؛ اکثریتی که به دنبال اصلاحات و نه فساد باشد، اکثریتی که حامی اوکراین و حامی اروپا و نه حامی شوروی باشد.

پروشنکو در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به مردم اوکراین که در آستانه انتخابات پارلمانی فردا ایراد شد، گوشزد کرد: برنامه رییس جمهوری که میلیون‌ها اوکراینی در ماه ژوئن اعتمادشان را به وی بیان کردند بدون دستیابی به چنین اکثریتی در پارلمان، به سادگی تنها روی کاغذ معنی خواهد داشت و نه به طور عملی.

پروشنکو خاطرنشان ساخت که خواهان آن است یک طرح اصلاحات شفاف از هر توافق ائتلافی در میان احزاب پارلمان حاصل شود نه اینکه تنها آن‌ها در ازای مناصب دولتی وعده‌های خوشایند بدهند.

او همچنین وعده داد که به طرح صلح خود برای یافتن راه حلی برای درگیری های شرق اوکراین از طریق مذاکره پایبند بوده و هرگونه عملیات نظامی علیه جدایی‌طلبان در شهر دونتسک را رد کرد.

پروشنکو تصریح کرد: ما این مناطق را تنها با راه حل سیاسی می توانیم به کشورمان باز گردانیم نه با سازوکارهای نظامی. هیچ کس نمی‌تواند مانع کار من در دستیابی به راه حلی صلح آمیز برای وضعیت شود.

انتهای پیام

کد N554950

وبگردی