آفتاب
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

تحرک کنونی صنعت و معدن در استان کرمان، پاسخگوی نگاه مسئولان برای توسعه نیست

تحرک کنونی صنعت و معدن در استان کرمان، پاسخگوی نگاه مسئولان برای توسعه نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحرک کنونی صنعت و معدن در استان، پاسخگوی نگاه مسئولان برای توسعه نیست، گفت: همه‌ی تلاش ما برای ابطال مجوزهای معطل مانده، فعال شدن این محدوده‌های غیرفعال بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کویر، «محمدرضا پورابراهیمی» ظهر امروز(شنبه سوم آبان‌ماه) در جلسه اعضای گروه اقتصاد مفید با استاندار کرمان اظهار کرد: با گروه اقتصاد مفید جلساتی در تهران داشتیم که مصوبات جدیدی متناسب با شرایط استان داشته باشیم و چند محور اساسی از جمله سرمایه‌گذاری در بخش معدن در دستور کار است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های استان از محل اعتبارات اکتشاف می‌توانیم کار کنیم و گروه با همکاری صنعت و معدن در اکتشاف و شناسایی ورود کنند.

نماینده‌ی مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید در راستای تفاهمنامه‌ی پیشین بخشی از عملیات براساس زمان‌بندی اجرایی شود.

پورابراهیمی گفت: خروجی کار یک ساله از 3200 مجوز غیرفعال، مزایده 70 مورد بوده است که باید روند کار با سرعت بیشتری انجام شود.

در این جلسه «محمود سلطانی‌زاده» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: وزیر صنعت و معدن تأکید زیادی بر اکتشاف معادن در کشور دارد.

وی افزود: 33 هزار کیلومتر محدوده معدنی در استان کرمان در قالب 13 محدوده آماده شده و شرکت‌های توانمند باید برای اکتشاف اقدام کنند.

سلطانی‌زاده تصریح کرد: کار اکتشاف باید از طریق دولت به وسیله بخش خصوصی انجام شود و ما می‌خواهیم محدوده‌ها را تجمیع کرده و یکجا به مزایده بگذاریم.

انتهای پیام

کد N554631

وبگردی