آفتاب

کردها با ورود ارتش آزاد سوریه به کوبانی مخالفت کردند

کردها با ورود ارتش آزاد سوریه به کوبانی مخالفت کردند

یکی از رهبران حزب اتحاد دمکراتیک کردستان سوریه - PYD - روز جمعه 24 اکتبر ضمن مخالفت با ورود ارتش آزاد این کشور به شهر کوبانی، از مخالفان مسلح اسد خواست که برای رویارویی با داعش جبهه دیگری را باز کنند.

 

 

 


به گزارش وب سایت شبکه خبری العربیه، این در حالی است که رجب طیب اردوغان ساعاتی پیش اعلام کرد که حزب اتحاد دمکراتیک کردستان سوریه با عبور 1300 جنگجوی ارتش آزاد به شهر کوبانی موافقت کرده است. گروه تروریستی داعش شهر کوبانی را از یک ماه پیش به محاصره خود درآورده است.

اردوغان در یک کنفرانس خبری در «تالین» پایتخت استونی اظهار داشت:« حزب اتحاد دمکراتیک کردستان سوریه با عبور 1300 مسلح ارتش آزاد موافقت کرد و در این باره کارشناسان نظامی ما درباره تعیین مسیر عبور آنها گفت و گو می کنند.»

اردوغان روز گذشته پس از موافقت پارلمان اقلیم کردستان عراق، از عبور 200 پیشمرگه از خاک سوریه به کوبانی خبر داد. اما امروز بدون دادن توضیحاتی گفت که این عدد به 150 نفر کاهش یافته است.

مقامات نظامی آمریکا روز گذشته در گزارشی اعلام کردند که خطر سقوط کوبانی توسط داعش، کاهش یافته است اما این تهدید هنوز وجود دارد.

علاوه بر جنگجویان مسلح حزب اتحاد دمکراتیک کردستان سوریه، جنگنده های ائتلاف عربی و غربی، از مدتها پیش حملات هوایی خود را علیه گروه داعش آغاز کرده اند. آمریکا همچنین از طریق هوا، محموله های سلاح برای جنگجویان کرد ارسال کرده است.

52261

کد N554525

وبگردی