آفتاب

پوتین کمک به یانوکوویچ برای رفتن به کریمه را تایید کرد

پوتین کمک به یانوکوویچ برای رفتن به کریمه را تایید کرد

رئیس‌جمهوری روسیه اذعان کرد، مسکو به رئیس‌جمهوری سابق اوکراین کمک کرده بود تا برای اجتناب از آزار و اذیت توسط نیروهای مخالف اوکراینی به شبه‌جزیره کریمه برود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه ضمن یادآوری به روزهایی که بحران اوکراین در کی‌یف آغاز شده بود، گفت: نمی‌خواهم بر این مساله که ما به ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهوری سابق اوکراین کمک کردیم تا به کریمه برود، سرپوش بگذارم. در آن زمان کریمه همچنان بخشی از اوکراین بود.

وی افزود: پس از آن رویدادها در کی‌یف سریع و بسیار خشونت‌آمیز پدیدار شد. در آن زمان قتل و زنده زنده آتش زدن مردم صورت می‌گرفت. در آن زمان شخصی وارد دفتر حزب مناطق شد و تمام کارمندان فنی در آنجا را به قتل رساند. بسیاری از کارمندان نیز در زیر زمین زنده زنده سوزانده شدند. احمقانه بود اگر تحت آن شرایط یانوکوویچ به کی‌یف بازمی‌گشت.

پوتین ادامه داد: همه توافقنامه‌های امضا شده میان مخالفان و وزرای امور خارجه و مکالمات تلفنی ما را فراموش کرده‌اند. صادقانه بگویم، یانوکوویچ از من خواست تا او را به روسیه ببرم و این کاری بود که ما انجام دادیم.

انتهای پیام

کد N554479

وبگردی