آفتاب
استاندار کردستان:

بازدارندگی از مسائل اساسی در جنگ با دشمن است

بازدارندگی از مسائل اساسی در جنگ با دشمن است

استاندار کردستان با اشاره به این‌که امنیت داخلی و عملکرد نیروی انتظامی در درون مرزها می‌تواند در بازدارندگی تهاجم دشمن بسیار مؤثر باشد، گفت: یکی از سرمایه‌های حکومتی و پشتوانه‌های بزرگ نیروهای مسلح در تهاجمات نظامی، سرمایه مردمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، عبدالمحمد زاهدی در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار کرد: به دلیل وجود جنگ‌ها و تهاجماتی که در طول تاریخ وجود داشته و آسیب‌هایی که متوجه مردم شده است، در برابر آفند و تجهیزات نظامی دشمنان قطعا باید اقدامات خاصی در قالب پدافند غیرعامل صورت گیرد.

وی افزود: استفاده از سلاح‌های دوربرد، جنگ‌های هوایی و حملات شیمیایی و آسیب‌های ناشی از آن در شهرها و روستاها موجب شد تا تدابیری اندیشیده شود تا این آسیب‌ها کاهش پیدا کند.

استاندار کردستان با اشاره به این‌که دفاع غیرنظامی از حدود 100سال پیش با شکل‌گیری جنگ هوایی مورد توجه قرار گرفته است، بیان کرد: در کشور ما نیز سازمان دفاع غیرنظامی با هدف کاهش آسیب‌ها از تهاجمات دشمن شکل گرفت.

وی عنوان کرد: دفاع غیرنظامی برای حمایت از مردم، امور اقتصادی و قلمرو کشور وضع می‌شود تا هنگام سرزدن عملیات‌های جنگی اجرایی شوند.

زاهدی با اشاره به این‌که پدافندغیرعامل اهداف مهم‌تر و بلندتری را دنبال می‌کند، بیان کرد: پدافند غیرعامل موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقاء پایداری ملی، تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌شود.

وی عنوان کرد: ما باید این گفته مقام معظم رهبری را که وضعیت داخلی کشور باید به گونه‌ای ساماندهی شود که دشمن از پیروزی خود مطئن نباشد و زمینه تهاجم و تهدید را فراهم نکند به عنوان یک راهکار و برنامه در اولویت فعالیت‌های خود در این زمینه قرار دهیم.

استاندار کردستان عنوان کرد: دشمن در حمله نظامی به یک کشور، برای رسیدن به مقاصد خود با پیش بینی اهداف، وضعیت و درصد پیروزی خود را می سنجد، براین اساس یکی از مسائل اساسی در جنگ با دشمن مسئله بازدارندگی است.

وی تصریح کرد: پدافند غیرعامل در تمام بخش‌های مختلف می‌تواند زمینه بازدارندگی جنگ‌های دشمن را برای ما فراهم کند که در این راستا باید مورد توجه قرار گیرد.

زاهدی با اشاره به این‌که امنیت داخلی و عملکرد نیروی انتظامی در درون مرزها می‌تواند در بازدارندگی تهاجم دشمن بسیار مؤثر باشد، بیان کرد: یکی از سرمایه‌های حکومتی و پشتوانه‌های بزرگ نیروهای مسلح در تهاجمات نظامی، سرمایه مردمی است.

وی نیروهای مردمی را پشتیبان دولت، نظام و نیروهای مسلح عنوان کرد و افزود: رضایت مردم از وضعیت امنیت داخلی که توسط نیروی انتظامی ایجاد می‌شود زمینه‌ساز حمایت و پشتیبانی هر چه بیشتر مردم از نیروهای ناجا خواهد شد.

استاندار کردستان یادآورشد: مردم به عنوان مهره‌های اصلی پدافند غیرعامل پشتوانه محکمی برای هر گونه اقدامی که از سوی گروه‌های مختلف علیه کشور صورت می‌گیرد، خواهند بود.

انتهای پیام

کد N554320

وبگردی