آفتاب
همایش بصیرت عاشورایی

مشاور استاندار تهران: کشورهای غربی‌ می‌خواهند باور به عزا را کم‌رنگ کنند

مشاور استاندار تهران: کشورهای غربی‌ می‌خواهند باور به عزا را کم‌رنگ کنند

مشاور استاندار تهران گفت: ‌امروزه عرصه‌ی نبرد بین ما و دشمنان تغییر کرده و توسعه سرزمینی به توسعه‌ی فرهنگی تبدیل شده است و مسلما اولویت دشمنان توسعه فرهنگ و فرهنگ گشایی است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدعلیرضا مهدوی در همایش بصیرت عاشورایی با بیان این‌که «دغدغه‌ی مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی یکی از دغدغه‌های بزرگ ماست» اظهار کرد:‌ امروزه عرصه‌ی نبرد بین ما و دشمنان تغییر کرده و توسعه سرزمینی به توسعه‌ فرهنگی تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: مهمترین حوزه‌ای که در جنگ نرم تهدید کننده است سبک زندگی است که المان‌هایی از سبک زندگی دینی و شیعی حذف می‌شود و در بلندمدت زندگی نسل‌های بعدی دچار تغییر می‌شود. کشورهای غربی با استفاده از سرگرمی‌ها و بازی‌های رایانه‌ای که در فضای مجازی به راه انداخته‌اند درصدد هستند فرهنگ‌ها را تغییر دهند.

مشاور فرهنگی استاندار تهران ادامه داد: بیش از 4 هزار سایت فارسی زبان عقاید و افکار جوانان ما را هدف قرار داده است و کشورهای بیگانه قصد دارند که باور به اقامه عزا و عزاداری را کمرنگ کنند و همچنین باور به معاد را کم رنگ کرده و جایگزین آن دنیا محوری شود. درصددند که امر به معروف و نهی از منکر را محو کنند و آسیب به پیکره‌ی دین و اعتقاد در جامعه بزنند.

مهدوی افزود:‌ نگاه اصلی ما در تبلیغ باید جوانان و خانواده‌ها باشند و مسائل اجتماعی از جمله اعتیاد باید در تبلیغ مورد توجه قرار گیرد. در تبلیغات خود باید سعی کنیم امید را به جامعه عرضه کنیم.

در ادامه این همایش، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدلو یکی از قضات گفت: ما باید بر روی یقین و ایمان مردم کار کنیم و اگر می‌خواهیم مشکلات جامعه حل شود یقینا باید ایمان را افزایش بدهیم.

وی ادامه داد: ما برای پیشگیری از وقوع جرم باید در جامعه شخصیت‌ها و انگیزه‌های مجرم را بشناسیم. اگر حرفی بالای منبر می‌زنیم باید در همان مکان هم کارهای فرهنگی زیادی انجام دهیم و نیازهای جامعه را برطرف کنیم اگر می‌خواهیم در مکانی تغییری ایجاد کنیم باید ببینیم که این تغییر آیا برای جامعه مضر است یا مفید. قبل از هر تغییری فکر و تدبیر داشته باشیم.

وی افزود: یکی از عوامل ایجاد کننده جرم عوامل روحی و روانی هستند. آنهایی که مرتکب جرم می‌شوند سن عقلی بسیار کمی دارند و به نوعی کم خرد هستند. ما باید مشکلات روحی و روانی مردم را از بین ببریم و مردم را شاداب کنیم و برای کم کردن جرایم زندگی تمام نسل‌ها را مطالعه کنیم. جامعه ما در حال تغییر ساختار است و ما باید این تغییر ساختارها را بشناسیم.

محمدلو در پایان گفت: ما به تنهایی نمی‌توانیم در راستای کاهش جرم موفق شویم. شهید مطهری تمام نظریات را از سراسر کشورها دریافت و آنهارا مطالعه می‌کرد. آیا ما هم از تمام مسائل و تغییرات دینی دنیا خبر داریم، باید نیازسنجی‌های موضوعی تبلیغی را بررسی کنیم تا به موفقیت برسیم.

انتهای پیام

کد N554301

وبگردی