آفتاب

نیمی از آمریکایی‌ها روش اوباما را برای مقابله با داعش تایید نمی‌کنند

نیمی از آمریکایی‌ها روش اوباما را برای مقابله با داعش تایید نمی‌کنند

نظرسنجی صورت گرفته توسط آسوشیتدپرس- جی اف کی، حاکی از آن است که 65 درصد از آمریکایی‌ها در حال حاضر می‌گویند که تهدید داعش بسیار مهم است اما 55 درصد از مردم روش باراک اوباما را برای مقابله با داعش تایید نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، 43 درصد از مردم آمریکا روشی را که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری این کشور برای رسیدگی به خطر داعش پیش گرفته، تایید می‌کنند. این در حالی است که 55 درصد از مردم این روش اوباما را تایید نمی‌کنند. گرگ فرانک، یکی از این افراد گفت: اوباما در واکنش به شبه‌نظامیان داعش بسیار مردد است.

وی افزود: من ضرورت تردید را درک می‌کنم اما داعش گروهی است که در سراسر بخش‌های خاورمیانه که در حال حاضر بی‌ثبات است، پیشروی می‌کند. فکر می‌کنم مبارزه با داعش نیازمند واکنشی سریع و قاطعانه‌تر است.

این جوان 24 ساله ادامه داد: فکر می‌کنم اطلاعیه اوباما مبنی بر اینکه نیروهای آمریکا در این جنگ شرکت نمی‌کنند، عجولانه بود. من نیز نمی‌خواهم نیروهای آمریکایی در این مقابله شرکت کنند اما فکر نمی‌کنم که باید درها را ببندیم.

66 درصد از مردم آمریکا با حملات هوایی آمریکا علیه داعش موافقند اما 65 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی می‌گویند، اوباما صریحا هدف آمریکا در مبارزه با داعش را توضیح نداده است.

اوباما روز جمعه با تیم امنیت ملی‌اش دیدار کرد تا درباره داعش مذاکره کند و از طریق ویدیو کنفرانس نیز با مقامات آمریکا در سفارت این کشور در بغداد و کنسولگری‌های آمریکا در اربیل و بصره مذاکره کرد.

46 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند واکنش نظامی آمریکا کافی نیست. این درصد نسبت به نظرسنجی ماه سپتامبر شش درصد افزایش یافته است.

56 درصد از مردم آمریکا گفتند، واکنش نظامی کشورهایی که در مبارزه با داعش به آمریکا پیوسته‌اند، کافی نیست. آمریکا و شرکایش از جمله قطر، عربستان سعودی و امارات از اوت سال‌جاری میلادی مواضع داعش را بمباران کرده‌اند.

در حالی که 47 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند، احتمال بسیاری وجود دارد که یک حمله تروریستی دیگر در داخل آمریکا صورت گیرد، تنها یک‌سوم از آنها گفتند که مداوم اخبار درباره اقدامات نظامی آمریکا علیه داعش را دنبال می‌کنند.

37 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی با استقرار نیروهای زمینی آمریکا مخالف، 33 درصد موافق و 28 درصد ممتنع بودند.

انتهای پیام

کد N554218

وبگردی