آفتاب

دیدار سفیر ایران در باکو با دوچرخه سوار صلح‌دوست ایرانی

دیدار سفیر ایران در باکو با دوچرخه سوار صلح‌دوست ایرانی

رحمت الله آزاد دوچرخه سوار صلح‌دوست ایرانی که با هدف ابلاغ پیام صلح و دوستی، مسیر ایران – جمهوری آذربایجان را رکاب زده است، روز گذشته (جمعه) در باکو با سفیر کشورمان در باکو ملاقات کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این دیدار دوچرخه سوار ایرانی پیام کتبی خود در مورد ضرورت استقرار صلح و عدالت در جهان را تسلیم محسن پاک‌آیین کرد.

سفیر کشورمان در باکو نیز با تقدیر از اقدام انسان‌دوستانه دوچرخه سوار ایرانی گفت: تلاش برای استقرار عدالت و صلح و مقابله با ظلم و تعدی از تعالیم اسلامی و آموزه‌های شیعی است و شما با این اقدام خود، تعالیم دینی را معرفی می‌کنید.

رحمت الله آزاد نیز پس از تشریح اهداف انسانی خود گفت: من به عنوان یک انسان از دیدن دردها و رنج‌های دیگران دچار غم و اندوه می‌شوم، به همین دلیل به وسیله دوچرخه و به‌عنوان پیک صلح و دوستی به دیگر کشورها سفر می‌کنم و از تمامی انسان‌های آزاد جهان به‌خصوص کسانی که سال‌ها با مشکلات مردم کره زمین آشنا هستند، تقاضا دارم هم متحد شوند و برای محرومان جهان به‌خصوص در کشورهای جهان سوم چاره‌ای بیندیشند.

پیش از این دیدار، دوچرخه‌سوار ایرانی با مساعدت رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان با دکتر فرهاد علی‌اف، دبیر فدراسیون دوچرخه سواری جمهوری آذربایجان ملاقات کرده و صلح ودوستی خویش را به وی تقدیم کرد.

دبیر فدراسیون دوچرخه سواری جمهوری آذربایجان این حرکت ارزشمند دوچرخه سوار ایرانی را مورد قدردانی قرار داد. دوچرخه سوار ایرانی هم‌چنین با چند رسانه خبری باکو نیز گفت‌وگو و اهداف سفر خود را تشریح کرد.

رحمت الله آزاد 53 ساله، ساکن شهر آمل استان مازندران است و تاکنون کشورهایی مانند اتیوپی، تانزانیا، کنیا، اوگاندا، سوریه، لبنان، عراق، ترکمنستان، آذربایجان، گرجستان، روسیه، هندوستان، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان را با دوچرخه خویش رکاب زده است.

انتهای پیام

کد N554209

وبگردی