آفتاب
رستمیان در گفت‌وگو با ایسنا:

آزمون علوم پایه پزشکی و کارورزی باید جامع و یکنواخت برگزار شود

آزمون علوم پایه پزشکی و کارورزی باید جامع و یکنواخت برگزار شود

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر ضرورت برگزاری آزمون علوم پایه پزشکی و کارورزی به صورت جامع و یکنواخت تاکید کرد.

عبدالرحمان رستمیان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در خصوص نوع برگزاری آزمون جامع علوم پایه پزشکی و کارورزی، گفت: این امکان وجود دارد که دانشگاهی سوالات خود را به صورت ضعیف طراحی کند و یا دانشگاهی قوی‌تر، اما ما باید به این نکته توجه کنیم که می‌خواهیم پزشک تربیت کنیم.

وی افزود:‌ هر دانشگاهی هم که پزشک تربیت می‌کند فقط برای همان شهر نیست بلکه برای کل کشور است و اگر سوالات یکنواخت باشد دانشگاه‌ها می‌توانند خود را در ورطه آزمون قرار دهند و ضعیف و قوی از یکدیگر متمایز شوند.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه نمی‌توان استاندارد تربیت یک پزشک را به یک دانشگاه داد، گفت: این استاندارد باید ملی باشد زیرا ما به لحاظ ملی کار می‌کنیم و معتقدم که این امتحان باید جامع و یکنواخت برگزار شود نه اینکه به 10 قسمت مختلف تقسیم کنند و نتوانیم حتی سوالات را کنترل کنیم.

رستمیان با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت باید به این موضوع توجه جدی داشته باشد چرا که اهمیت ملی دارد، گفت: امتحان جامع هم دانشجویان و هم دانشگاه‌ها را تقویت کرده و به سطح استاندارد ملی نزدیک می‌کند.

انتهای پیام

کد N554178

وبگردی