آفتاب

دلالان ترکیه روزانه یک میلیون دلار از خرید نفت داعش درآمد دارند

دلالان ترکیه روزانه یک میلیون دلار از خرید نفت داعش درآمد دارند

مقام‌های آمریکایی با اعلام اینکه گروه داعش روزانه یک میلیون دلار از فروش نفت در بازار سیاه کسب درآمد می‌کند، متعهد شد تا تحریم‌های سختی را علیه خریداران این نفت خصوصا دلالان ترکیه اعمال کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دیوید کوهن، معاون وزیر امور خزانه داری آمریکا در امور مبارزه با تروریسم گفت: با توجه به اینکه برخی کشورها سازمان‌های تروریستی را حمایت مالی می‌کنند، باید بگوییم که داعش در میان سازمان‌های تروریستی بهترین منابع مالی را دارد.

داعش از طریق فروش نفت، باج گیری، اخاذی و سایر اقدامات تروریستی ماهانه ده‌ها میلیون دلار درآمد دارد و برخی از حامیان مالی ثروتمند آن‌ها را حمایت می‌کنند.

وی افزود: اعلام برآورد دقیقی از درآمد داعش دشوار است اما ما برآورد کرده‌ایم که از اواسط ماه ژوئن، داعش روزانه یک میلیون دلار از فروش نفت درآمد داشته است. سایر برآوردها هم روزانه سه میلیون دلار را نشان می‌دهند.

معاون وزیر خزانه داری آمریکا افزود: داعش نفت را به قیمت پایینی به دلالان مختلف می‌فروشد که برخی از آن‌ها برای ترکیه هستند و پس از انتقال دوباره نفت را به فروش می‌رسانند. همچنین دیده شده است که برخی از محموله‌های نفت به کردهای عراقی فروخته می‌شود و بار دیگر همان نفت به ترکیه باز فروش می شود. با این حال این مقام آمریکایی از اقدام مقام‌های ترکیه و دولت منطقه کردستان عراق برای جلوگیری از ورود محموله‌های داعش به مرزهایش قدردانی کرد.

وی همچنین تاکید کرد که در حملات تحت حمایت آمریکا به تاسیسات داعش در سوریه ضربه‌ی مهلکی را به منابع این گروه تروریستی وارد شده است.

انتهای پیام

کد N554120

وبگردی