آفتاب

بهانه آمریکا برای لشکرکشی به عراق: ارتش عراق آمادگی بازپس‌گیری شهرهایش را از داعش ندارد

بهانه آمریکا برای لشکرکشی به عراق: ارتش عراق آمادگی بازپس‌گیری شهرهایش را از داعش ندارد

کارشناسان نظامی آمریکا مدعی هستند که ارتش عراق آمادگی بازپس‌گیری مناطق تحت کنترل داعش در خاک این کشور را ندارد.

کارشناسان نظامی آمریکا مدعی هستند که ارتش عراق آمادگی بازپس‌گیری مناطق تحت کنترل داعش در خاک این کشور را ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، یک کارشناس نظامی آمریکا مدعی است که نیروهای نظامی عراق تاکنون تنها توانسته‌اند حملات پراکنده داعشی‌ها را دفع کنند.

به گزارش خبرگزاری اتریش، این نظامی آمریکایی که مایل نبود نامش ذکر شود، مدعی است ارتش عراق تا چند ماه دیگر آماده حمله‌ی گسترده‌ای برای بازپس‌گیری مناطق از دست رفته در شمال و غرب عراق نخواهد بود.

وی می‌گوید: ارتش عراق باید پس از شکست‌های سنگین تابستان گذشته مجددا سازمان‌دهی شود تا شاید یک سال دیگر در موقعیتی باشد که بتواند موصل، کلان شهری در شمال عراق را از تروریست‌های داعش بازپس‌گیرد.

کارشناسان نظامی مدعی هستند که شکست نیروهای داعش بدون عملیات زمینی ممکن نیست.

جت‌های جنگنده آمریکا تاکنون ۶۳۲ موضع شبه‌نظامیان این گروه تروریستی را در خاک عراق و سوریه بمباران کرده‌اند. در این حملات از ۱۷۰۰ بمب و راکت استفاده شده است.

هواپیماهای ائتلاف در مجموع ۶۰۰ بار به پرواز درآمده‌اند که بخش عمده این پروازها برای شناسایی اهداف و مأموریت‌های سوخت‌رسانی بوده است.

استرالیا، سه کشور اروپایی و پنج کشور عربی در کنار آمریکا در ائتلاف ضد داعش شرکت دارند، اما از ۶۳۲ عملیات صورت گرفته تنها ۷۹ عملیات توسط جنگند‌ه‌های غیر آمریکایی انجام شده است.

ارتش آمریکا از ماه اوت حملات هوایی علیه مواضع داعش را آغاز کرد. پایان ماه سپتامبر این عملیات به خاک سوریه گسترش یافت و مواضع شبکه تروریستی جبهه النصره از متحدان القاعده را نیز در بر گرفت. تا کنون ۳۴۶ عملیات در خاک عراق و ۲۸۶ عملیات در خاک سوریه از جمله اطراف شهر کوبانی صورت گرفته است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط ارتش آمریکا، هواپیماهای استرالیایی، بلژیکی، بریتانیایی و هلندی در حملات عراق شرکت داشته‌اند و کشورهای عربی یعنی بحرین، اردن، عربستان سعودی و امارات متحده عربی در حملات سوریه شریک بوده‌اند. قطر تا کنون در هیچ عملیاتی شرکت نداشته اما از ائتلاف ضد داعش حمایت می‌کند.

انتهای پیام

کد N554071

وبگردی