آفتاب
نماینده مردم تبریز در گفت‌و‌گو با ایلنا:

به زور نمی‌توان بر سر کسی حجاب کرد

به زور نمی‌توان بر سر کسی حجاب کرد

هر کس فکر می‌کند اسلام آن چیزی است که او می‌گوید اما اسلام مستقل از ذهن من و شماست/حجاب را نمی‌توان به زور حتی به خانواده خود تحمیل کنیم مگر اینکه منطقی داشته باشیم که قوی باشد نه منطقی که بخواهد با زور این کار را انجام دهد. این طرح را قبول ندارم.

وزیر دولت اصلاحات تاکید کرد: طرح صیانت از عفاف وحجاب را قبول ندارم زیرا به زور نمی‌توان بر سر کسی حجاب کرد همانطور که به زور نمی‌توان حجاب را از سر کسی برداشت.

مسعود پزشکیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا و در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید طرح صیانت از حجاب و عفاف که به تازگی در مجلس اعلام وصول شده است اجرایی شود، گفت: این موضوع نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلكه به نظر من اوضاع بد‌تر هم خواهد شد. ما هیچ وقت نمی‌توانیم به زور کسی را هدایت کنیم.

نماینده مردم تبریز افزود: در اطراف خیلی از ما و نماینده‌ها، افرادی هستند که حجابشان را قبول نداریم اما قادر نیستیم اصلاحش کنیم زیرا با زور هیچ چیزی امکان‌پذیر نیست.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه  چرا چنین طرح‌هایی در هشت سال گذشته مطرح نشده است، گفت: همیشه این طرح‌ها بوده فقط قانونی نشد. از اول در دانشگاه‌ها و گزینش‌ها آدم‌هایی را می‌آوردیم که مسلمان باشند اما مسلمانی که ذهن ما ساخته، نه اسلامی که اسلام واقعی است.

پزشکیان خاطرنشان کرد: هر کس فکر می‌کند اسلام آن چیزی است که او می‌گوید اما اسلام مستقل از ذهن من و شماست. تصورات خودمان را قالب یکدیگر می‌کنیم در نتیجه به طور مثال من با تصور خودم شما را رد می‌کنم و شما با تصور کس دیگری می‌روید و رئیس می‌شوید.

وزیر سابق اصلاحات ادامه داد: همین الان هم مدیریت‌ها و پست‌ها با همین تصورات است که بالا و پایین می‌شود و این نوسانات کاملا غلط است.

نماینده تبریز یادآور شد: این روش، روشی غلط است حجاب را نمی‌توان به زور حتی به خانواده خود تحمیل کنیم مگر اینکه منطقی داشته باشیم که قوی باشد نه منطقی که بخواهد با زور این کار را انجام دهد. این طرح را قبول ندارم.

کد N554022

وبگردی