آفتاب

کنترل ارتش لیبی بر بزرگترین اردوگاه تروریست‌ها در بنغازی / گذرگاه‌های تونس با لیبی بسته شد

کنترل ارتش لیبی بر بزرگترین اردوگاه تروریست‌ها در بنغازی / گذرگاه‌های تونس با لیبی بسته شد

ارتش لیبی یکی از بزرگترین اردوگاه‌های گروه‌های مسلح در بنغازی را تحت کنترل خود درآورد، این در حالی است که دولت تونس از بستن گذرگاه مرزی با لیبی به مدت سه روز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، این منابع در لیبی اعلام کردند که ارتش توانست اردوگاه «17 فوریه» را که یکی از بزرگترین اردوگاه‌های افراد مسلح تندرو در بنغازی به شمار می‌آید، تحت کنترل خود درآورد.

ارتش لیبی هفته گذشته به این اردوگاه حمله کرد، اما بنا به دستور ریاست ستاد ارتش از این اردوگاه عقب‌نشینی کرد. ظرف چند روز گذشته طی درگیری‌ها در بنغازی دست کم 120 تن کشته شده‌اند.

در همین حال درگیری‌ها میان نیروهای لیبیایی با افراد مسلح در مناطق دیگر ادامه دارد.

منابع در این خصوص تاکید کردند که بالگردهای ارتش پایگاه‌های انصار الشریعه در الهواری را هدف قرار دادند.

ارتش لیبی مناطق گسترده‌ای از بنغازی را تحت کنترل خود درآورده و شبه‌نظامیان را از این شهر بیرون رانده است که پارلمان طبرق آنها را تروریست می‌خواند.

پیشتر ارتش لیبی پس از درگیری‌های شدید با شورای انقلابیون بنغازی و انصار الشریعه، فرودگاه بین‌المللی بنینا در جنوب شرق بنغازی را تحت کنترل خود درآورد.

از سوی دیگر، دولت تونس کمی پیش از آغاز انتخابات پارلمانی روز یکشنبه از بستن گذرگاه مرزی با لیبی به مدت سه روز خبر داد.

کابینه دولت تونس در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تصمیم برای فراهم ساختن شرایط مناسبی جهت برگزاری انتخابات و برقراری امنیت در روند رای‌گیری اتخاذ شده است.

از سوی دیگر، یک منبع نظامی اعلام کرد که نیروهای حامی خلیفه حفتر سرلشگر بازنشسته ارتش ملی لیبی اردوگاه نظامی وابسته به گردان 17 فوریه را در بنغازی تحت کنترل خود درآورده است.

این در حالی است که سخنگوی این گردان‌ها این مساله را تکذیب کرده است.

خبرنگار الجزیره به نقل از منابع لیبیایی گزارش داد: طی درگیری‌هایی که میان افراد مسلح حامی خلیفه حفتر با نیروهای شورای انقلابیون بنغازی در مقابل گردان 17 فوریه به وقوع پیوست، پنج فرد مسلح کشته شدند.

همچنین در طرابلس پایتخت لیبی و چند شهر دیگر تظاهراتی با شعار «جمعه سرنگونی پارلمان، بنغازی سوپاپ امنیت» برگزار کردند و شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با سر دادن شعارهایی خواهان براندازی پارلمان طبرق در شرق لیبی شدند.

تظاهرکنندگان حملات صورت گرفته توسط نیروهای حامی خلیفه حفتر به شهر بنغازی را محکوم و مجددا بر مخالفت خود با مداخله مصر در امور لیبی تاکید کردند.

انتهای پیام

کد N553974

وبگردی