آفتاب

احسان قائم‎مقامی: با این بودجه هیچ کاری در شطرنج نمی‌شود کرد

احسان قائم‎مقامی: با این بودجه هیچ کاری در شطرنج نمی‌شود کرد

استاد بزرگ شطرنج ایران از بودجه فدراسیون ناراضی و معتقد است با این بودجه‎ها کار پیش نمی‎رود.

احسان قائم‎مقامی در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه لرستان، با بیان اینکه از لحاظ مدال‎آوری در سال‎های اخیر عملکرد خوبی داشته‎ایم، تصریح کرد: بعد از چین و هند که از تیم‎های آسیایی فاصله گرفته‎اند، ایران در کنار ویتنام مدال‎های زیادی در رده‎های سنی مختلف کسب کرده‎ اما شطرنج ما هنوز نتوانسته به عنوان قطب سوم آسیا خودش را مطرح کند.

وی با تأکید بر اینکه پتانسیل این کار وجود دارد، اضافه کرد: اگر حمایت شویم و برنامه‎ریزی مطلوب باشد، در حد چهار تا پنج سال می‎توانیم پیشرفتی مثل والیبال داشته باشیم و خودمان را قطب برتر آسیا کنیم.

قائم‎مقامی ادامه داد: شطرنج رشته پرطرفداری است که بحث بودجه و مدیریت می‎تواند در پیشرفتش کمک شایانی کند. از مدیریت منابع و امکانات گرفته تا فدراسیون و وزارت ورزش باید پوشش فراگیری داشته باشیم.

عضو تیم شهرداری تبریز تأکید کرد: با بودجه‎های فعلی کار پیش نمی‎رود و پولی که از طریق وزارت به فدراسیون تعلق می‎گیرد کفاف نمی‎دهد. پول بلیت چندین سفر که خودم هزینه کرده‎ام را از فدراسیون طلب دارم.

او در پاسخ به پرسش ایسنا که از عملکرد فدراسیون راضی است؟ گفت: کامبوزیا مدیر بسیار توانمندی است که اقدامات قابل ستایشی برای شطرنج ایران انجام داده اما در جاهایی هم ضعیف عمل کرده است.

قائم‎مقامی تصریح کرد: ضعف در روابط عمومی و موفق عمل نکردن در جذب اسپانسر مهمترین مشکل‎های فدراسیون است و متأسفانه آن‎گونه که شایسته است در این دو بخش آقای کامبوزیا موفق عمل نکرد.

استاد بزرگ شطرنج تأکید کرد: رئیس فدراسیون دوست من است و بازهم می‎گویم که کارهای بسیار ارزشمندی در شطرنج انجام داده اما سوالی که شما کردید، جوابش این است و من واقعیت را می‎گویم. بدون شک هر رشته‎ای بدون رسانه و روابط عمومی می‎میرد و باید تلاش درجهت فراهم کردن‎ این‎ها بیشتر شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه زمان برگزاری مجمع انتخابات رئیس فدراسیون شطرنج نزدیک است، افزود: امیدوارم هر کسی به عنوان رئیس انتخاب می‎شود، نقاط قوت را ادامه دهد و نقاط ضعف را برطرف کند.

انتهای پیام

کد N553661

وبگردی