آفتاب

راه اندازی دستیاری تخصصی در سه رشته دانشگاه علوم پزشکی لرستان

راه اندازی دستیاری تخصصی در سه رشته دانشگاه علوم پزشکی لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: به دنبال بازدید اعضا هیات‎های بورد تخصصی وزارت بهداشت به‎زودی دستیاری تخصصی در رشته‎های اطفال، هوشبری و طب اورژانس در این دانشگاه راه‎اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، دکتر ساکی در نشستی که به همین منظور در سالن شماره یک حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد، ضمن تسلیت ارتحال عالم ربانی حضرت آیت‎اله مهدوی‎کنی رئیس مجلس محترم خبرگان رهبری و گرامیداشت خدمات ارزنده این عالم دلبسته به انقلاب و یار دیرین امام راحل و یاور مقام معظم رهبری که با زمان‎شناسی و بصیرت همواره مدافع آرمان‎های راستین انقلاب و اسلام بوده و با تربیت شاگردانی مبرز تلاش‎های مجاهدانه‎ای را در راه تثبیت انقلاب انجام دادند، افزود: توسعه در بخش آموزش نقش بسیار بسزایی در توسعه کلان دانشگاه دارد.

وی اظهار کرد: تربیت متخصصین به‎ویژه در رشته‏‌هایی که کمبود آنها در استان ملموس است درارتقاء درمان و درمجموع افزایش و ارتقاء سلامت جامعه بسیار مهم و تاثیر گذاراست و دستیاران تخصصی و توسعه رشته‎های دستیاری(تخصصی ) در این روند ضرورتی اجتناب ناپذیر درروند توسعه سلامت لرستان است تا این خطه محروم و کمتر برخوردار نیز که قطعه‎ای از پازل ارزشمند جغرافیای ایران اسلامی است همانند سایر استان‎ها به رشد و توسعه یافتگی دست پیدا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: از تلاش‎های مجدانه وزیر بهداشت، مقامات ارشد این وزارتخانه که توجه خاصی به رشد و توسعه استان‎های محروم دارند و از زحمات هیات‎های بورد تخصصی این وزارتخانه تقدیر کردند.

ساکی اضافه کرد: پیش از این زمینه تربیت دستیاری تخصصی که از سال 90 در لرستان آغاز شده بود فقط در رشته بیماری‎های داخلی فراهم شده بود که با ایجاد سه رشته هوشبری، طب اورژانس و اطفال تعداد رشته‎های تخصصی در این دانشگاه به چهار رشته ارتقاء خواهند یافت.

وی گفت: از این پس دانشگاه علوم پزشکی لرستان متخصصین اطفال، طب اورژانس و هوشبری را نیز تربیت خواهد کرد و این نقطه عطف مهمی در تاریخ دانشگاه است که زمینه ارتقاء دانشگاه به تیپ یک مهیا می‎شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در پایان خاطرنشان کرد: بازرسان هیات بورد تخصصی طب اورژانس، اطفال و هوشبری وزارت بهداشت با حضور در بیمارستان‎های شهدای عشایر، شهید رحیمی، شهید مدنی و خیریه عسلی امکانات و توسعه فضاهای فیزیکی و تجهیزاتی این مراکز بازدید کرده و از رشد و توسعه سلامت در حوزه درمان ابراز خرسندی کردند.

انتهای پیام

کد N553622

وبگردی