آفتاب
تکواندو جایزه بزرگ منچستر؛

مردانی به نشان برنز دست يافت/ حذف بهترین‌های سنگین وزن جهان

مردانی به نشان برنز دست يافت/ حذف بهترین‌های سنگین وزن جهان

نماینده سنگین وزن تیم ملی تکواندو کشورمان با واگذاری نتیجه در مرحله نیمه نهایی به قهرمان ازبکستانی بازیهای آسیایی 2014 به نشان برنز بسنده کرد. 

به گزارش خبرنگار مهر، سجاد مردانی تکواندوکار وزن 80+ کیلوگرم کشورمان که با سه پیروزی متوالی راهی مرحله نیمه نهایی شده بود در این مرحله با قبول شکست برابر نماینده ازبکستان به مدال برنز وزن چهارم المپیکی دست یافت. مردانی که نقره جهانی 2013 مکزیک را در اختیار دارد دور نخست  "پیوتر هاتوسکی" از لهستان را 7 بر 2 شکست داد و سپس "علی ساری" از ترکیه را با نتیجه 11 بر 3 از پیش رو برداشت.
 
وی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف "کارلو مولفتا" از ایتالیا با نشان طلای المپیک 2012 لندن رفت و با ارائه یک مبارزه برتر 11 بر 2  حریف نامدار خود را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه يافت. وی برای رسیدن به بازی نهایی در مرحله نیمه نهایی به مصاف "جسور بایکازوف" از ازبکستان که اوایل ماه جاری در بازیهای آسیایی اینچئون موفق به کسب مدال طلا شده بود رفت و در نهایت 5 بر یک نتیجه را واگذار کرد تا به مدال برنز این رقابتها دست یابد. نماینده سنگین وزن کشورمان با کسب این مدال برنز ضمن کسب 1000 دلار جایزه نقدی  14.4 امتیاز را به سبد اندوخته های خود در رنکینگ المپیک اضافه کرد.
 
در این وزن 30 تکواندوکار به رقابت پرداختند که حذف نفراتی چون "اوبامه" نفر اول رنکینگ جهانی از گابن ، "رادیک عیسایوف" از آذربایجان ، "دونگ مین چا" از کره جنوبی و "ان دایه" از فرانسه با شکست برابر رقبای خود راهی به دیدار نهایی پیدا نکردند. 
 
در این دوره از مسابقات 237 تکواندوکار از 56 کشور چهان حضور دارند که در روز دوم این مسابقات شنبه سوم مهرماه فرزان عاشورزاده ، هادی مستعان ، مسعود حجی زواره و مهدی خدابخش از تیم ملی کشورمان به دیدار رقبای خود می روند. 
 
کد N553574

وبگردی