آفتاب
امام جمعه خرم‎آباد:

با اعدام روحانی شیعه عربستان پایه‎های حکومت استبدادی آل صعود به لرزه در خواهد آمد

با اعدام روحانی شیعه عربستان پایه‎های حکومت استبدادی آل صعود به لرزه در خواهد آمد

امام جمعه خرم‎آباد گفت: حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی معروف بوده و هر حرکت تضعیف کننده نظام منکر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، حجت‎الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی در خطبه‎های این هفته نماز جمعه خرم‎آباد بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر جوهره قیام امام حسین(ع) است.

وی ادامه داد: امام حسین(ع)مصداق بارز آیات قرآن بوده و قیام عاشورا به منظور احیای اسلام و هدایت جامعه بوده است.

حجت‎الاسلام میرعمادی با اشاره به اینکه مجالس عزاداری امام حسین(ع) در راستای احیای اسلام و قرآن و معارف اهل بیت بوده است، اظهارکرد: جوهره قیام عاشورا و آرمان‎های والای اسلام امر به معروف و نهی از منکر بوده چرا که راه هدایت و تعالی جامعه در این مهم نهفته است.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه هدف از قیام و نهضت عاشورا اصلاح و هدایت جامعه است، تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر ضامن سعادت و برپایی جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه نهادینه شود، تصریح کرد: حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی معروف بوده و هر حرکت تضعیف کننده نظام منکر است.

خطیب جمعه خرم‎آباد با اشاره به اینکه مجالس عزای امام حسین باید به نحو مطلوب و شایسته برگزار شود، یادآور شد: مجلس و تکایای عزای حسینی مکان مقدس است و در این مکان‎ها باید شعائر حسینی تبین و تبلیغ شود.

وی با اشاره به رحلت عالم ربانی آیت‎الله مهدوی کنی گفت: این شخصیت برجسته هرگز در راه حق دچار تزلزل نشد و با صراحت و شجاعت از مسیر ولایت و رهبری دفاع کرد.

میرعمادی در ادامه با اشاره به صدور حکم اعدام روحانی برجسته شیعه عربستان، گفت: این حکم از سوی حکومت آل صعود صادر شده و اجرای آن دور از انتظار نیست اما با این اقدام پایه‎های حکومت استبدادی آل صعود به لرزه در خواهد آمد.

وی تاکید کرد: دامنه موج بیداری اسلام سراسر سرزمین حجاز را فرا خواهد گرفت و دنیا باید به این حکم معترض باشد. این در حالی است که آمریکا و متحدانش در برابر این ظلم نیز سکوت کرده‎اند.

امام جمعه خرم آباد همچنین با اشاره به سفر نخست وزیر عراق به ایران، گفت: این سفر در راستای تقویت روابط دو کشور موثر بوده چرا که روابط ایران و عراق بسیار مهم، حساس و راهبردی است.

انتهای پیام

کد N553503

وبگردی