آفتاب
امام جمعه بجنورد:

آمران به معروف و ناهیان از منکر، شیوه‌های همسو با ارزش‌های دینی را رعایت کنند

آمران به معروف و ناهیان از منکر، شیوه‌های همسو با ارزش‌های دینی را رعایت کنند

خطیب نمازجمعه بجنورد گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید شیوه‌های همسو با ارزش‌های دینی را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان شمالی، حجت الاسلام ابولقاسم یعقوبی در خطبه نماز جمعه بجنورد با اشاره به قیام امام حسین(ع) بیان کرد: جان مایه وصیت امام حسین(ع) آن بود که سنت و سیره پیغمبر اسلام و حضرت علی(ع) را برای مردم زنده کند و در یک کلام اهدای امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی با بیان شروع هفته امر به معروف و نهی از منکر از هفته اول ماه محرم است و اینکه ما نیز نباید در منبرها و صحبت‌هایمان از این امر کوتاهی کنیم، افزود: اگر مساله امر به معروف و نهی از منکر واقعا پر رنگ شود بسیاری از رخوت‌ها از جامعه کنار می رود.

یعقوبی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال طرحی در راستای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند، ادامه داد: اما در کنار این کار عده‌ای متحجر و مزدور در اصفهان و برخی از شهرهای کشور به عمل زشت اسیدپاشی بر روی چهره زنان اقدام کرده اند.

وی ادامه داد: این کار قبیح از سوی هیچ کسی مورد تایید نیست و اسلام اجازه نمی‌دهد که اینگونه ضربه فیزیکی بر یک فرد انجام شود.

یعقوبی گفت: به طور یقین این عمل اسید پاشی جهت دار است و عده ای با انجام این کار نمی خواهند فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر جا بیفتد.

وی با اشاره به برخی رسانه های زنجیره‌ای در خارج از کشور و برخی در داخل در رابطه با موضوع اسیدپاشی ، بیان کرد: در بین این افراد ضربه خورده از اسید پاشی دختر شهیدی است که ارزش‌های اسلامی را رعایت می کرد.

یعقوبی خاطرنشان کرد: در امر به معروف عدالت و معرفت مطرح است و آن طور نیست که قلم به مزدها هر چه دلشان می خواهد در نشریه‌هایشان بنویسند و قلم فرسایی کنند.

وی گفت: همه ما باید آمران به معروف و ناهیان از منکر باشیم اما آداب و شیوه‌های آن را باید با کمال دقت و همسو با ارزش های دینی رعایت کنیم.

یعقوبی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در بین نخبگان که فرمودند، دولت ما ذخایر روی زمین را یادشان نرود، ادامه داد: دولت باید بر روی تولید علم سرمایه گذاری کند.

وی بیان کرد: چرا که خدمات دهی علم ثروت را بوجود می آورد و دیگر نیاز به نفت نخواهیم داشت که کلیدش در دست ابرقدرت ها و مزدورانش در منطقه است.

یعقوبی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری ادامه داد: تولید علم به معنای تولید مقاله نیست، بلکه تولید علم به معنای ایجاد سرچشمه جوشان است.

انتهای پیام

کد N553502

وبگردی