آفتاب

امام‌جمعه کرج: امر به معروف و نهی از منکر ضامن بقای اسلام است

امام‌جمعه کرج: امر به معروف و نهی از منکر ضامن بقای اسلام است

امام‌جمعه کرج گفت: نظام مند کردن رفتارهای اجتماعی در سایه وضع قوانین امکان پذیر است.

امام‌جمعه کرج گفت: نظام مند کردن رفتارهای اجتماعی در سایه وضع قوانین امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، حجت الاسلام محمد مهدی حسینی همدانی ظهر امروز(دوم آبان)، در جمع نمازگزاران شهرستان کرج با اشاره به اهمیت تقوا در زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان، اظهار کرد: نفس انسان میل به رهایی و حرکت در خارج از چهارچوب تعیین شده دارد.

وی خاطرنشان کرد: هر کس برای رسیدن به تقوا تلاش کند به همان اندازه در زندگی مادی و معنوی خود ازبرکات دستیابی به این صفت ارزشمند بهره مند می‌شود.

حسینی‌همدانی افزود: فرد با تقوا در مقابل دستورات دین سرفرود آورده و در مسیری که خداوند به عنوان مسیر هدایت بشری مشخص کرده، حرکت می‌کند.

وی ادامه داد: اگر کسی در زندگی به درجات بالای علمی دست یابد ولی به سلاح تقوا مجهز نباشد این علم نه تنها مفید و موثر نخواهد بود بلکه آثار سوئی نیز به دنبال دارد.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر اهمیت خواندن نماز شب تاکید کرد و گفت: در فرهنگ دینی ما بر خواندن نماز شب تأکید فراوانی شده است؛ چراکه بسیاری از فیوضات معنوی در شب نصیب انسان می‌شود.

حسینی‌همدانی تصریح کرد: در شب تمرکز انسان بر اعمال و کرداری که در روز انجام داده بیشتر است و زمان برای استغفار و طلب بخشش از خداوند مناسب‌تر از ساعات روشن روز است.

امام‌جمعه کرج یادآورشد: مومن از هر فرصتی برای راز و نیاز با خداوند و طلب بخشش استفاده می‌کند تا درهای دوزخ را به روی خود ببندد.

وی اظهار کرد: خواندن نماز شب آثار و برکات زیادی به همراه دارد و اولیای دین همواره به مومنان شب بیداری و راز و نیاز با خداوند را توصیه کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز سال جدید قمری و آغاز دهه اول محرم، گفت: همه مردم وظیفه دارند در پاسداری از ارزش‌ها و پیام محرم کوشش کنند و اجازه ندهند ریشه و اصل این ماه عزیز به انحراف کشیده شود.

وی ایستادگی در مقابل طاغوت را مهم‌ترین درس عاشورا دانست و افزود: امام حسین(ع) و یاران باوفایشان در روز عاشورا با نثار جان خود به مردم درس آزادگی داده و نشان دادند که یک مومن واقعی هرگز در مقابل ظالم سر فرود نمی‌آورد.

وی امر به معروف و نهر از منکر را یکی دیگر از درس‌های قیام عاشورا برشمرد و گفت: امربه معروف و نهی از منکر ضامن بقای اسلام و امت اسلامی است .

انتهای پیام

کد N553500

وبگردی