آفتاب
سبحانی نیا در گفتگو با مهر:

ایران به دنبال لغو تحریم هاست نه تعلیق تحریم ها

ایران به دنبال لغو تحریم هاست نه تعلیق تحریم ها

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی بحث تعلیق را هیچگاه نپذیرفته، بلکه لغو تحریم ها موضوع اصلی ما بوده است.

حسین سبحانی نیا عضو هیئت رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی مهر درباره اظهارنظر مقامات کشورهای غربی مبنی بر تعلیق تحریم ها و نه لغو آن ها گفت: جمهوری اسلامی بحث تعلیق را هیچگاه نپذیرفته، بلکه لغو تحریم ها موضوع اصلی ما بوده است.

وی با بیان اینکه مهم ترین مساله ایران لغو تحریم ها همزمان با دیگر توافقات است، اظهار داشت: به همین دلیل فکر نمی کنم تیم مذاکره کننده ما در این مورد کوتاه بیایند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: لغو تمام تحریم ها مساله اصلی مذاکرات است و یکی از مواردی که هنوز طرف های مذاکره کننده بر روی آن به جمع بندی نرسیده اند بحث برداشته شدن تحریم هاست.

سبحانی نیا در پاسخ به سوال دیگری درباره عملکرد وزارت امور خارجه در مواجهه با برخی اظهارنظرهای کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی و ترکیه علیه ایران گفت: ما به این شیوه عملکرد وزارت خارجه نقد داریم و این وزارتخانه باید در مقابل برخی اظهارنظرهای نادرست از سوی سران کشورهای منطقه موضوع محکم تری اتخاذ کرده و در برابر آن سکوت نکند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: اظهارات اخیر مسئولین امارات، ترکیه و عربستان قطعا باید با موضع شفاف وزارت امور خارجه روبرو شود و ما نیز در کمیسیون امنیت این موارد را رسیدگی می کنیم و تذکر به مسئولان دستگاه دیپلماسی داده و پس از این هم داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه به مسئولان وزارت خارجه گفته ایم که نباید در مذاکرات وادادگی نشان دهیم، گفت: طرف غربی نباید احساس کند که ما به آنها نیاز داریم؛ البته همه کشورها در جهان به هم نیاز دارند ولی این نیاز باید بر اساس اصول و قوانین منصفانه باشد.

سبحانی نیا خاطرنشان کرد: اگر کشوری اظهارنظری بر خلاف قانون و انصاف داشته باشد، باید شدیدا با آن برخورد کرد.

کد N553414

وبگردی