آفتاب

مبارزه با داعش محور تماس تلفنی وزرای دفاع عراق و آمریکا

مبارزه با داعش محور تماس تلفنی وزرای دفاع عراق و آمریکا

وزیر دفاع جدید عراق در اولین تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود با تاکید بر پایبندی به اصلاحات در ارتش گفت: اولویت کنونی ما مبارزه با تروریستهای داعش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی روسیا الیوم، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد : خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق در جریان تماس تلفنی با چاک هاگل،همتای آمریکایی خود اظهار کرد که با تمام وجود قصد رویارویی با گروه تروریستی داعش را دارد و برای تحقق این هدف لازم است نسبت به توانمندی نیروهای امنیتی عراق،آموزش و تجهیزات آنها اطمینان یابد.

وی عنوان داشت، وزیر دفاع عراق همچنین بر این تاکید دارد که باید اطمینان یابد نیروهای امنیتی این کشور منافع تمامی ملت عراق را در نظر دارند و خواهان ارتشی هستند که تمامی اقشار از جمله ساکنان این کشور را شامل می شود.

سخنگوی پنتاگون تصریح کرد: این دو وزیر در مورد جزئیات عملیات در خصوص آموزش و منابعی که نیروهای امنیتی برای مبارزه با داعش به آن نیازمند هستند مذاکره نکردند بلکه در عوض اولویت های العبیدی به عنوان وزیر دفاع جدید عراق را مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام

کد N553408

وبگردی