آفتاب
معاون توسعه مدیریت معاونت علمی ریاست جمهوری:

ظرفیت‌های منطقه جنوب کرمان منحصر بفرد هستند

ظرفیت‌های منطقه جنوب کرمان منحصر بفرد هستند

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: برای جنوب کرمان پیشنهادهایی تدوین شده تا شرایطی فراهم شود و با حضور فعال‌تر جهاد دانشگاهی منطقه ارتقاء یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، علیرضا دلیری در نشست بررسی راهکارهای توسعه جهاد دانشگاهی درجنوب کرمان اظهار کرد: با توجه به خشکسالی‌های منطقه جنوب کرمان جهاد دانشگاهی می‌تواند در این زمینه کار کند تا به فعالیت‌هایی که در این راستا انجام می‌شود، کمک کند.

وی بیان کرد: ظرفیت‌های جنوب کرمان بالا است و شرایطی که در آینده در این منطقه شکل می‌گیرد، تحولات عظیمی در بحث کشاورزی و تولیدات دانش بنیان ایجاد می‌کند.

دلیری تصریح کرد: دو حوزه‌ای که در این زمینه می‌توانند اثرگذار باشند، یکی پارک علم و فناوری استان است که جهاد دانشگاهی در این راستا گام‌های مؤثری برداشته است.

وی افزود: همچنین دانشگاه‌ها و مراکز علمی پژوهشی در تعامل با جهاد دانشگاهی می‌توانند فضای همکاری خوبی ایجاد کنند تا زیرساخت‌های توسعه فراهم شود.

دلیری خاطرنشان کرد: منطقه جنوب کرمان در همه زمینه‌ها غنی است و تحول در کشاورزی این منطقه مهم است تا همراه با استفاده از فناوری روز دنیا باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در دولت جدید توجه ویژه‌ای به این حوزه شده است و یکی از اولویت‌های دولت بحث تولید دانش‌بنیان است، در این راستا منابع برای سال جاری پیش‌بینی شده است که در سال آینده افزایش می‌یابد.

دلیری ادامه داد: هم و غم حوزه‌های مرتبط با مراکز علمی و تولیدی توجه به تولید دانش بنیان است و ایجاد شرایطی در این راستا در جنوب کرمان موجب ایجاد تحول در منطقه می‌شود.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در فعالیت‌های علمی و اقتصادی کشور پیشتاز است و برخی کارهای خاص در کشور توسط جهاد دانشگاهی انجام می‌شود، عنوان کرد: برای جنوب کرمان پیشنهادهایی تدوین شده تا شرایطی فراهم شود و با حضور فعال‌تر جهاد دانشگاهی منطقه ارتقاء یابد.

دلیری بیان کرد: ظرفیت‌های منطقه جنوب کرمان منحصر بفرد هستند و در هر حوزه‌ای توانمندی بالایی وجود دارد و امیدواریم تا در یک دوره کوتاه مدت توانمندی‌های منطقه را ارتقاء دهیم.

وی تصریح کرد: یکی از توانمندی‌های جنوب کرمان ظرفیت گیاهان دارویی است که جهاد دانشگاهی در این راستا توان خوبی دارد تا با تعامل با مراکز علمی منطقه مرکزی برای ارتقای آن ایجاد کند.

دلیری یادآورشد: اولویت کشور در شرایط کنونی اقتصاد مقاومتی است که از راه اقتصاد دانش‌بنیان محقق می‌شود.

انتهای پیام

کد N553356

وبگردی