آفتاب

واشنگتن: ارتش عراق برای آغاز حمله گسترده علیه داعش به چندین ماه زمان نیاز دارد

واشنگتن: ارتش عراق برای آغاز حمله گسترده علیه داعش به چندین ماه زمان نیاز دارد

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که چندین ماه زمان می برد تا ارتش عراق آمادگی لازم را برای آغاز یک حمله گسترده و مستحکم علیه تروریستهای داعش کسب کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، یک مقام آمریکایی اعلام کرد که ارتش عراق در حال حاضر توانایی انجام حملات محدودی  را علیه تروریستهای داعش دارد اما برای آغاز یک حمله گسترده علیه این گروه تروریستی در مناطق تحت سیطره آن به چندین ماه زمان نیاز دارد.

 این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد که ارتش عراق با حمایت حملات هوایی ائتلاف طی چند ماه آتی آماده خواهد شد تا حمله گسترده و مستحکمی را علیه تروریستهای داعش در این کشور آغاز کند.

وی در پاسخ به سؤالی درخصوص زمان لازم برای پاکسازی موصل که از پنج ماه پیش تا کنون در سیطره داعش قرار دارد گفت که به احتمال زیاد این امر یک سال دیگر محقق می شود.

همچنین روزنامه الشرق الاوسط نیز به نقل از برخی مقامات آمریکایی در فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد که حملات هوایی در عراق بسیار محدود است چراکه ارتش عراق پیشرفت قابل ملاحظه ای را علیه تروریستهای داعش به دست نیاورده است.

این مقامات همچنین مدعی شدند که ارتش عراق تاکنون در مواجهه با داعش موضعی دفاعی را اتخاذ کرده تا هجومی.

 این در حالی است که پیشتر سخنگوی گردانهای اهل الحق عراق هدف از حملات ائتلاف بین المللی علیه داعش در عراق و سوریه را طولانی کردن جنگ علیه این گروه تروریستی و ایجاد فرصت و زمینه برای دخالت زمینی در عراق دانسته بود.

کد N553080

وبگردی