آفتاب

رابرت ردفورد و کیت بلانشت حقیقت سربازی جرج بوش را افشا می‌کنند

رابرت ردفورد و کیت بلانشت حقیقت سربازی جرج بوش را افشا می‌کنند

این پروژه که با حضور کیت بلانشت و رابرت ردفورد و به کارگردانی جیمز وندربیت ساخته می شود، در سیدنی فیلمبرداری می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، این پروژه که با حضور کیت بلانشت و رابرت ردفورد و به کارگردانی جیمز وندربیت ساخته می شود، در سیدنی فیلمبرداری می شود.



در فیلم زندگینامه ای «حقیقت» که قرار است ظرف هشت هفته و در بهار استرالیا فیلمبرداری شود، ردفورد در نقش یک چهره کهنه کار رسانه‌ای به نام دن ردر ظاهر می شود.



«حقیقت» بر مبنای خاطرات مری مپس که با عنوان «حقیقت و وظیفه» منتشر شده بود ساخته می‌شود و در آن ردفورد در نقش دن ردر از مسئولان شبکه سی بی اس بازی می کند و بلانشت در نقش مپس ظاهر می‌شود که تهیه کننده برنامه‌های وی بود. این فیلم بر توفانی متمرکز است که در سال 2004 و پس از آن درگرفت که ردر گزارش کرد که جرج بوش در حالی که در گارد ملی هوایی آمریکا در جنگ ویتنام خدمت می کرد، از امکانات ویژه ای برخودار بود.



این فیلم اولین تجربه کارگردانی برای وندربیت است. فیلم «حقیقت» توسط برد فیشر تولید می شود که فیلم هایی چون «زودیاک» و «شاتر آیلند» را تهیه کرده است.



این فیلم که قرار است با بودجه حدود 9.6 میلیون دلار ساخته شود، ایجادکننده بیش از 208 شغل در برابر و پشت دوربین خواهد بود.



فیشر درباره این پروژه گفت: «حقیقت» یک پروژه خاص است چون داستانی دارد که ما خیلی علاقه داریم مدت بیشتری درباره آن حرف بزنیم.



ردفورد که از طرفداران حزب دموکرات آمریکاست به مسایل سیاسی علاقه دارد و همواره از منتقدان بوش بود.



در سال 2004 به دنبال انتشار گزارش ردر، دفتر ریاست جمهوری آمریکا، پرونده خدمت سربازی جرج بوش را منتشر کرد. این مدارک پس از آن منتشر شد که حزب دموکرات او را متهم به این کرد که او از هر فرصتی برای غیبت استفاده کرد و می کوشید مانع از اعزام خود به ویتنام شود.



اتهام غیبت در حالی به جرج بوش وارد شد که جان کری که آن زمان از داوطلبان نامزدی حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری بود، در جنگ ویتنام شرکت داشت و با کسب مدال‌های متعدد به عنوان قهرمان جنگ شناخته می شد.



پرونده خدمت جرج بوش به سال های 1968 تا 1973 مربوط بود و نشان دهنده غیبت‌هایی در این دوره بود. براساس این پرونده، بوش در خلال سال 1972 که به عنوان سرباز در واحد گارد ملی در ایالت های تگزاس و آلاباما خدمت می کرد، به منظور شرکت در مبارزات انتخاباتی به نفع حزب جمهوریخواه مدتی طولانی را در مرخصی گذراند.



مساله غیبت های بوش در دوره سربازی در خلال مبارزات انتخاباتی سال 2000 میلادی هم مطرح شده بود. 




کد N553047

وبگردی